Vidal aconsegueix la transferència de Costes i inversions pel català, posidònia i Menorca Talaiòtica a canvi de votar els Pressupostos de l'Estat
El senador de designació autonòmica per les Illes Balears Vicenç Vidal, de MÉS per Mallorca, ha anunciat l'assoliment, en el marc de les negociacions de suport als Pressupostos Generals de l'Estat (PGE) de 2022, de quatre grans fites que beneficien les Illes Balears: el traspàs de les competències de Costes a la CAIB durant l'any que ve amb una reunió tècnica entre la Conselleria de Medi Ambient i l'estat dins el primer trimestre; un milió d'euros per a la protecció de la posidònia a les Illes Balears; 300.000 euros per al foment de la llengua catalana com a eina de cohesió social; i un milió d'euros per al pla de gestió de la candidatura de Menorca Talaiòtica com a Patrimoni Mundial de la UNESCO». L'ecosobiranista ha recalcat que els assoliments són majoritàriament «transversals per a les quatre Illes» i que «abasten un espectre ampli que inclou medi ambient, cohesió social i cultura, patrimoni i llengua».
També a Illes Balears
- Ha mort Manel Domenech, incansable lluitador per la Llibertat i la República
- Indignant: Les Illes Balears i el País Valencià es queden sense el nou canal en català de RTVE
- Damià Pons: «Sempre ha estat el teu amor a Mallorca i a la seva gent el motor que ha determinat les teves passes en el món de la política»
- La Marina de Llucmajor, sacrificada per un megapolígon industrial fotovoltaic
- Primer comiat a Manel Domènech
3 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
A "Estar ben clar" Això de que optenen beneficis per la seva terra està per veure, de momenr només són compromisos. Els catalans n'estan ben desenganyats, dels compromisos. A més a més, per quatre engrunes teòriques, ho paga contribuir a recorçar el Règim del 78?
A "Ara ens falta saber" A canvi de votar als pressupostos de l'Estat. D'aquesta manera, les comunitats que tenen representants de partits propis, assoleixen avantatges per a la seva terra. Mentres que les que tenen representants de partits d'àmbit nacional, assoleixen beneficis personals pels seus polítics que son al Parlament
Ara ens falta que ens expliquin què ha aconseguit l'Estat a canvi dels vots que han permès aprovar els pressuposts. Per exemple la judicatura, la casa real, l'exèrcit... En fi, tot l'entrellat.