nubes dispersas
  • Màx: 18.97°
  • Mín: 13.93°
18°

MÉS per Mallorca alerta que el Ministeri de Transports «podria estar actuant d’esquenes» al Govern per a ampliar la capacitat de Son Sant Joan

El portaveu adjunt de MÉS per Mallorca al Parlament, Josep Ferrà, ha denunciat que AENA i el Ministeri de Transports i Mobilitat «podrien pretendre aprovar el Document de Regulació Aeroportuària d’esquenes al Govern». Aquest document, que fixa entre d’altres, la capacitat dels aeroports així com les inversions aeroportuàries, serà determinant per a poder ampliar l’aeroport de Son Sant Joan, un extrem al qual s’oposa rotundament la formació ecosobiranista.

Així, Ferrà, portaveu a la Comissió Parlamentaria de Medi Ambient i Ordenació territorial, ha avançat que l’executiu de Pedro Sánchez podria aprovar el DORA abans no acabi el mes de setembre. De fet, la vigència del document actual expirarà al desembre. Així, MÉS per Mallorca ha registrat al Parlament una Proposició no de Llei per instar el govern de l’Estat espanyol i AENA que informin a les institucions de les Illes Balears al respecte i es posi al seu abast el projecte final del nou DORA. En aquest mateix sentit, la iniciativa també reclama que el nou DORA se sotmeti a avaluació ambiental estratègica davant la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears.

Segons Ferrà, el DORA és el document on l’Estat defineix l'estratègia d’AENA pels propers cinc anys. «Aquest document, fet sense procediments d’exposició publica i transparència, determinaran les futures obres a l’aeroport de Palma i l’increment de capacitat de càrrega al nostre territori», ha remarcat. Un fet, assegura el diputat, que «subordina l’acció del Govern de les Illes Balears i limita la capacitat d’autogovern per determinar la càrrega poblacional al nostre territori mitjançant els planejaments territorials i turístics».

La proposta de MÉS per Mallorca també pretén que el Parlament reiteri el seu rebuig a l’ampliació de l’aeroport de Son Sant Joan i les obres de reordenació encaminades a un increment de la capacitat actual. Al text també reclama que aquests recursos econòmics es destinin a projectes de millora als aeroports de les Illes Balears que sí tenen el suport institucional. Tot, en consonància amb altra iniciativa impulsada pel mateix diputat Ferrà el passat 7 de juliol de 2020 i que va ser aprovada per la Cambra.

El diputat ha revifat la iniciativa després que el Govern espanyol ha suspès els projectes d’ampliació previstos per a l’aeroport del Prat. El motiu exposat ha estat la falta de consens entre el Govern de l’Estat i el Govern de la Generalitat. «Entre els distints motius de disputa hi ha el contingut del DORA, el qual fou presentat a la Comissió de Coordinació Aeroportuària de Catalunya i que sembla no reflecteix el consens institucional, ben igual que ocorre aquí i per això exigim la retirada del projecte», ha conclòs.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per magna injustícia, fa mes de 2 anys

Serien una pràctiques monopolístiques que tan sols beneficiarien als seus interessos derivats de l´època franquista. Dictadors i paràsits al mateix temps.

Valoració:-2menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente