nubes dispersas
  • Màx: 16°
  • Mín: 12°
16°

Es constitueix l'organització juvenil Mallorca Nova que lluitarà «pel sobiranisme, el feminisme, el socialisme i l'ecologisme»

Imatge del Secretariat Nacional de l'organització Mallorca Nova. | Mallorca Nova

Prop d'una quarantena de joves han assistit aquest dissabte a l'Assemblea Constituent de l'organització juvenil Mallorca Nova, que ha tengut lloc al casal de cultura d'Inca.

L'Assemblea ha aprovat la ponència política, la ponència d'organització i també ha elegit el Secretariat Nacional provisional. Maria Victòria Llull ocuparà el càrrec de secretària general, mentre que Biel Bibiloni serà secretari d'organització, Margalida Rius serà la secretària de finances i Jaume Ribas serà secretari de comunicació. A més, han estat elegits com a vocals Esperança Serra, Maria Margalida Perelló, Àlex Segura, Aina Lladó i Miquel Rosselló.

Al seu discurs, Victòria Llull ha explicat que «som més d'una cinquantena de joves disposats a treballar pel sobiranisme, el feminisme, el socialisme i l'ecologisme a Mallorca». Així mateix, ha defensat que «no ens conformam en ser 'els joves de MÉS'; volem ser els joves socis de MÉS, de tu a tu i amb dret a dissentir».

A l'Assemblea hi ha assistit també la coordinadora de MÉS per Inca, Alice Weber, que ha donat la benvinguda als joves i les ha agraït haver triat Inca per fer-hi aquesta Assemblea, i el coordinador general de MÉS per Mallorca, Antoni Noguera.

Noguera, que ha intervingut a l'Assemblea, ha volgut donar l'enhorabona al nou Secretariat Nacional i ha desitjat que «el vostre nom i el nom de la secretària general sigui un presagi pel que ha de venir: Victòria el 2023 per convertir el nostre país en una Mallorca Nova».

A més, també han intervingut a l'Assemblea la portaveu del Jovent Republicà a les Illes Balears, Carme Gomila, i el president del Consell de la Joventut, Pere Riera. Degut a les condicions de seguretat que exigeix la pandèmia, han estat convidats a seguir l'Assemblea de Mallorca Nova en streaming els representants de Joves del GOB, Joves de Mallorca per la Llengua, el Moviment Escolta i Guiatge de Mallorca i el Moviment de Centres d'Esplai, així com les Joventuts Socialistes, Arran, Podem Mallorca Jove, Joves per les Illes.

De fora de Mallorca, s'ha establert contacte amb Joventuts d'Esquerra Menorquinista, Ca sa Majora (Eivissa) i els Joves de la comissió de festes de Santa Maria (Formentera), així com Joves del País Valencià, Confluència Jove, Galiza Nova, Gazte Abertzaleak, Ernai, Juventudes Andalucistas i EFA Youth.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per guillem, fa mes de 4 anys

Veure joves que tenen ganes d'organitzar-se per defensar la justícia social, el medi ambient i un futur en llibertat, es una gran alegria. Força i endavant



Valoració:-2menosmas
Per Marta, fa mes de 4 anys

Està molt bé aquesta iniciativa, fins que l'heu cagat ficant el "feminisme" (odi als homes) a dins.



Quan vegeu que aquest "feminisme" no ha aportat res de bo.
Quan vegeu que no només no serveix per protegir les dones, sinó que incrementa la desigualtat d'oportunitat.
Quan vegeu que es passa la CIÈNCIA biològica per el forro.
Quan DESTERREU el femellisme, tendreu possibilitats.



Si no ho feis, els FRANQUISTES de VOX vos seguiràn fotent gols per el centre esquerra.



SÍ, el centre esquerra, el de millons d'homes que no tenen ni un pel de masclistes, però que el femellisme tracta de criminals. El de milions de dones no masclistes i no interessades, que saben que el seu company, pare, fill, amic, no té cap privilegi i que això del feminisme de igualitari no en té res.



Reaccionau de una vegada.

Valoració:1menosmas
Per pep bestard, fa mes de 4 anys

enhorabona aquesta iniciativa ,espero que arreli fort a les nostres terres . es el jovent que ha de tirar del carro , y mes aquesta nova generacio molt mes preperada que la majoria del que estan sentats a la cadire . vos desitjo molta , molta sort.

Valoració:-1menosmas
Per joan guasp, fa mes de 4 anys

Molts ànims totes i a tots, joves amics! No hem d'oblidar que l'objectiu és la Independència i la República Catalana a tots els efectes.

Valoració:-1menosmas
Per La nueva Mallorca, fa mes de 4 anys

Aquesta notícia m'ha recordat aquella iniciativa de final d'etapa de Jaume Mates. Molts de vostès ho recordaran. Eduardo Inda era el director a Balears d'El Mundo. Idò ell, Jaume Mates i Jorge Campos, el de VOX, varen organitzar aquella campanya que varen titular la Nueva Mallorca. Es veu que aquella gent ja veia que, efectivament, anavem cap a una Mallorca nova de trinca.

Valoració:0menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente