La CUP no serà cap «impediment» per a la formació d'una mesa amb majoria republicana
El diputat electe de la CUP en el Parlament Carles Riera ha insistit a JuntsxCat i a ERC que el pròxim Govern ha de tenir un compromís clar amb el desenvolupament de la república, que els cuparies només veuen possible a través de la via unilateral.
En roda de premsa amb els també electes Maria Sirvent, Vidal Aragonés i Natàlia Sánchez, ha explicat que la seva formació «no serà cap impediment perquè en els pròxims dies i setmanes es pugui formar una Mesa del Parlament de majoria republicana i es pugui investir i formar un Govern republicà».
Maria Sirvent, preguntada per si l'aposta per la via unilateral és condició sine qua non perquè els cupaires avalin un Govern de JuntsxCat i ERC, ha replicat que «si aquests dos actors tenen sobre la taula alguna mesura per materialitzar la república» que no sigui la via unilateral, estan disposats a abordar-la. No obstant això, ha advertit que a l'altre costat de la negociació hi ha un Govern espanyol que no està per dialogar per desenvolupar una república: «El que no podem fer és supeditar la materialització de la república a un diàleg que no existeix».
Grup mixt o propi
Riera ha explicat que tant JuntsxCat com ERC els han plantejat la possibilitat de cedir-los un diputat perquè puguin constituir grup propi en el Parlament, i que la llista liderada per Carles Puigdemont, els ha ofert situar a un dels seus diputats a la Mesa.
«Però no els hem contestat», ha aclarit sobre uns contactes que es produïren la setmana passada a Brussel·les amb Puigdemont i a principis d'aquesta setmana amb ERC. El diputat electe ha argumentat que per a la seva formació no és prioritari ni el fet de la seva representació en la Mesa ni obtenir un grup propi en la Càmera.
Per a ells, la prioritat és que la majoria a favor de la república que han llançat les urnes estigui representada en el Parlament: aquí sí que hi seran, i després donaran suport a un Govern que posi sobre la taula un programa de desenvolupament i materialització de la república, encara que la decisió de la CUP la prendrà el Consell Polític que es reunirà aquest dissabte.
També a Illes Balears
- Recollida de signatures contra la macrourbanització de Palma
- Oferta milionària per a comprar la plaça de toros de Palma
- Ha mort Francesc Moll i Marquès, fundador del GOB, hereu de Can Moll i editor compromès amb la llengua catalana
- El batle de Petra va aprofitar el càrrec per ‘auto-legalitzar’ el seu lloguer turístic i forçar la legalització de la bodega de ‘Coleto’
- Els hotelers llancen la campanya 'Tourist, go home happy' amb la intenció de contrarestar les multitudinàries protestes contra la turistització
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.