Martí: «Aquest decret no rema en la direcció de la normalització lingüística»
MÉS per Menorca no comparteix el contingut del Projecte de Decret d'exigència del coneixement de llengua catalana del Servei de Salut de les Illes Balears, que es va publicar al Boib de dia 23 de febrer, i demana «la seva retirada».
També a Illes Balears
- Ha mort Manel Domenech, incansable lluitador per la Llibertat i la República
- Indignant: Les Illes Balears i el País Valencià es queden sense el nou canal en català de RTVE
- Damià Pons: «Sempre ha estat el teu amor a Mallorca i a la seva gent el motor que ha determinat les teves passes en el món de la política»
- La Marina de Llucmajor, sacrificada per un megapolígon industrial fotovoltaic
- Tot a punt per a la Diada per la Llengua més reivindicativa: «No es pot agredir impunement la llengua, el territori i la memòria d’un poble»
17 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Segons una que acaben de dir per sa , han fet una enquesta, an ets habitants de ses nostres illes, si se senten mes de sa seva Illa, o mes Balears o tal vegada de ets , i encara que sa majoria se sent mes de sa seva Illa, però no gaire enfora de sentir-se Balear, però es sentir-se de ets es marge caminava entre es 0% an es 2%, i jo me qüestion, o millor ho qüestion an es polítics catalanistes, ¿se donaran compte que s'absoluta majoria, podem dir que mes des 98,5% des Balears, no mos sentim d'aquests imaginaris que tant mos volen enfonyar? .. Barco pancas ridiculs..! Nel 30 Anys per no res .. per fer es pancaridicul
No fa falta anar a Sanitat, la Conselleria de Turisme que controla MES edita fulletons bilíngües i el castellà primer...
I les ofertes del SOIB es publiquen sols en espanyol. Com a catalanoparlant no tenc dret a llegir les ofertes de treball del SOIB en la meua llengua.
No sé perquè us extranya el decret, quina es la.llengua materna de la.consellera? Qui està al poder mana i fa el que vol. No va posar el seu company com a cap de IB-salut ? o una coneguda seva com a gerent de Son Espases?
I el Consell Social de la Llengua Catalana no hi té res a dir? O que potser ningú l'ha consultat?
Més per Menorca forma part del govern o no? Hi dóna suport des de fora com els podemitos? Perquè són tots els que en formen part o hi donen suport són igual d'exactament responsables d'això: http://ultimahora.es/noticias/local/2017/02/25/250926/salut-exigira-catalan-hasta-finales-legislatura.html I d'altres actuacions d'aquest estil. No valen excuses de mal pagador.
Els que venen aquí a escriure en Castellà tambe, demostren que són uns intolerables. Intolerància i immaduresa democràtica són els mals dels que estan greument afectats. Invadir espais que no són per ells, posen al descobert la seva mentalitat de colpistes, els que no consideren que el digital s'hauria de tancar.i empresonat als lectrors i els periodistes. I continuo diguent, que no entenc com el diari no els esborra els comentaris, ja que per molt que ho vulguin disfressar de llibertat d'expressió, no és altra cosa que un allanament de morada.
Que quede claro que a los separatas nos repugna Pujol, Mas y todo lo que representan. Corrupción y fascismo puro, se quieren envolver en nuestra bandera para que no nos interese nos por su dinero depositado en paraísos fiscales
A Eivissa sa història és una altra. Vaig estar internat uns quatre dies a Ca'n Misses es setembre del 2015 i quasi tot es personal sanitari, metges i infermers, era castellanoparlant, això sí, pràcticament no hi vaig tenir problemes per a expressar-m'hi en català, però sempre et pots trobar algú intolerant com sa metgessa que escrigué això: http://www.diariodeibiza.es/opinion/2009/04/16/sanidad-lengua-elena-bustamante--eivissa/321648.html
Idò, jo a Son Espases he hagut de visitar sols dos metges i els dos eren mallorquins i m'han atès en català llevat de quan havien de dir qualcuna cosa a la meva mare. Estic bastant content. Ara bé, al meu PAC sempre m'han atès en castellà.