lluvia ligera
  • Màx: 18°
  • Mín: 13°
14°

Educació inicia aquest dimarts les segones proves de diagnòstic del TIL

Les proves es realitzaran a 35 centres de Mallorca, vuit d'Eivissa, sis a Menorca i un a Formentera.

La Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats iniciarà aquest dimarts les segones proves de diagnòstic de nivell de competència en comunicació lingüística a devers 4.500 alumnes de primer, tercer i cinquè d'educació primària. La intenció del Govern és conèixer l'evolució dels escolars durant el primer curs d'aplicació del Decret de tractament integrat de llengües (TIL).

Segons ha informat l'Executiu en un comunicat, les proves es realitzen per a disposar d'informació útil i veraç que incideixi sobre la millora de la qualitat de l'educació a Balears i que permeti conèixer l'evolució de l'alumnat durant el primer curs d'aplicació del TIL.

Consistents en activitats de comprensió oral, comprensió escrita i expressió escrita en català, castellà i anglès, les proves es duran a terme els dies 29, 30 d'abril i 5 de maig a primer d'educació primària i els dies 6, 7 i 8 de maig a tercer i cinquè. Uns 50 centres educatius, entre públics, concertats i privats, participaran en les proves.

La selecció dels centres (35 de Mallorca, vuit d'Eivissa, sis de Menorca i un de Formentera) s'ha realitzat de forma "totalment aleatòria" i no coincideixen amb els seleccionats per a la primera prova de diagnòstic, efectuada al novembre, segons la conselleria. Així, indiquen es garanteix un "resultat objectiu i una comparativa fiable".

A més, la metodologia i el sistema emprats són el mateix que l'utilitzat en les proves PISA, realitzades cada tres anys i amb alumnat diferent.

Seran efectuades per un total de 50 correctors externs -un aplicador per centre- que han estat seleccionats sobre la base de la resolució segons la qual el professorat funcionari que havia de realitzar aquestes proves, havia de complir diversos requisits com estar en actiu en un centre docent; ser especialista en llengua estrangera o estar en possessió del nivell B2; estar destinat en l'illa de referència on es dugui a terme la prova i no tenir obert cap expedient disciplinari.

Davant l'aplicació d'aquesta segona prova de diagnòstic, Educació destaca que s'han realitzat "múltiples reunions informatives entre els tècnics de la Conselleria amb els centres seleccionats, i també amb els centres que no han estat prèviament triats", per a explicar-los el procediment i la metodologia.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per ponç, fa mes de 10 anys

Que han d'anar a perdre el temps, si nomes manipulen!

Valoració:7menosmas
Per Preu per preu, fa mes de 10 anys

"La selecció dels centres s'ha realitzat de forma "totalment aleatòria" i no coincideixen amb els seleccionats per a la primera prova de diagnòstic, efectuada al novembre" Idò no sé de qui deu haver estat la brillant idea, però si el que volien era objectivitat, el que havien de fer era avaluar els mateixos centres i els mateixos alumnes que al mes de novembre. Sinó de què serveix aquesta avaluació? Jo vos ho diré, servirà per fer-nos creure que l'aplicació del TIL ha anat fantàsticament bé. Afegint-hi l'agravant de què d'aleatòria no en va tenir res la selecció dels centres que varen ser avaluats el novembre ni tampoc la d'ara. A la de novembre es triaren centres dels quals sabien que els resultats serien fatals i ara s'han triat centres dels quals saben que el nivell d'anglès és òptim. A més aquests centres d'ara han rebut consignes de què es passi la prova als alumnes amb les cal·lificacions més altes en anglès. Alguns professors de la privada, sobre tot, estan que trinen, perquè ara voldran fer passar els seus èxits, com a èxits del TIL. Sigueu valents i denunciau a l'opinió pública i als diaris, les irregularitats que observeu.

Valoració:7menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente