L'OCB recupera després de tres anys la Diada per la Llengua
L'última se celebrà el 2011 i aplegà a més de 10.000 persones a Palma
L'Obra Cultural Balear (OCB) recupera després de tres anys la Diada per la Llengua que es començà a celebrar els anys 90 per reivindicar el català i l'autogovern. L'última, el 30 d'abril de 2011, portà per nom "Mallorca, m'agrada!” i aplegà a més de 10.000 persones a la plaça Major de Palma.
El president de l'OCB, Jaume Mateu, ha assegurat que “volem que la Diada per la Llengua que farem a finals d'aquest mes de maig sigui lúdica i molt participativa”. La plaça Major de Ciutat és el lloc escollit per acollir aquest acte que pretén conscienciar a grans i petits de la importància de defensar la llengua pròpia després de tres anys de retrocessos en els drets dels catalanoparlants. Després de la gran mobilització del 25 de març de 2012, “Sí a la nostra llengua”, l'OCB ha considerat més oportú organitzar una jornada participativa i no una nova manifestació.
L'entitat encara no ha tancat la programació dels actes, si bé “com en altres ocasions segur que hi haurà una actuació musical”, confirmà Mateu. Algunes de les diades dels últims anys han comptat amb les actuacions, entre altres, de Tomeu Penya, Suasi, Lluís Llach o Els Pets. Tampoc hi han faltat els mosaics gegants, com el del 2007, on milers de persones s'uniren perquè es pogués llegir “El futur és nostre”.
També a Illes Balears
- Indignant: Les Illes Balears i el País Valencià es queden sense el nou canal en català de RTVE
- Damià Pons: «Sempre ha estat el teu amor a Mallorca i a la seva gent el motor que ha determinat les teves passes en el món de la política»
- Vidal comença una «campanya de pressió» perquè el nou canal de RTVE en català arribi a les Balears
- La Marina de Llucmajor, sacrificada per un megapolígon industrial fotovoltaic
- Com així les Illes Balears s’han salvat de la gran apagada elèctrica?
3 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Idò sí, com a mallorquí utòpic, vull ses Illes Balears com Estat Insular. Cap atac a sa llengua i tots es nostros doblers cap a ca nostra.
O no n'informaran, més tost.
anem a fer unes messions, a IB3 informaran de "SA diada per SA llengo" , jajajajajajajajajaja