algo de nubes
  • Màx: 19.07°
  • Mín: 9.02°
18°

Delgado: ens deslliurem de ser catalans i de l'impost

Delgado i a la dret el diputat Camps. | Miquel A. Cañellas

El conseller de Turisme i Esports, Carlos Delgado, ha assegurat en referència a l'ecotaxa turística que li reclamen els econacionalistes, que a Balears “ens deslliurem de ser catalans i de l'impost”. Cal recordar que al Principat, els allotjaments turístics, ja siguin hotels, apartaments o cases rurals, estan obligats a cobrar als seus clients una taxa turística.

Delgado ha aprofitat la presentació del Pressupost de Turisme i Esports per mostrar un pic més el seu anticatalanisme. El Pressupost General de la Comunitat per a 2014 dedica 74,3 milions d'euros a l'àrea de Turisme i Esports.

Concretament, el considerat tradicionalment motor econòmic de Balears rebrà del Govern 31,5 milions, i d'aquests quasi una tercera part, 8,5 milions, aniran a parar al manteniment de les obres i als interessos del crèdit del Palau de Congressos de Palma.

Delgado ha presentat al Parlament el repartiment de recursos que arribaran a les seves competències, que pel que fa a l'any anterior augmenta en total un 7,5%. A banda de la inversió en l'inacabat Palau de Congressos, 6,2 milions seran per a l'Agència de Turisme de Balears (ATB), encaminats a continuar desenvolupant el Pla Integral de Turisme.

En aquesta matèria s'han projectat 145 accions, com l'assistència a fires i workshops, i l'organització de diverses jornades, a més de 14 meses estratègiques que volen lluitar contra l'estacionalitat, centrades en els productes de salut, oci, urbà, luxe, nàutica, cultura, art, cicloturisme, golf i patrimoni arqueològic.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

Anterior
Pàgina 1 de 6
Siguiente
Per Mateu, fa mes de 10 anys

Me siento orgulloso de la valentía de dos ciudadanos ilustres como Don José Zaforteza y Don Gabriel Barceló, que no han vacilado en levantar la voz para denunciar el proceso de destrucción al que el pancatalanismo tiene sometido al mallorquín. Su ejemplo debe servir como germen para que el Govern actúe cuanto antes. Y sin dilación. No hay tiempo que perder.

Las nuevas generaciones viven engañadas. Les han hecho creer que el enemigo es el castellano. Falso. Quien pretende acabar con el mallorquín es la minoría pancatalanista. Ese es el verdadero enemigo..

Valoració:1menosmas
Per Ferran, fa mes de 10 anys

Han pasado 30 años desde entonces. Más de tres décadas que el pancatalanismo no ha desaprovechado. Sus brazos armados se encargaron de transmitir que el principal enemigo del mallorquín era el castellano. Pero para empezar pronto hicieron desaparecer ese término. Mallorquín. Sonaba mal. Mejor català, que es más culto y según ellos más uniforme.

Invirtieron muchos esfuerzos y mucho dinero público en inculcar a una nueva generación que sus orígenes eran catalanes. Cualquier voz de protesta se acallaba rápidamente. A quien levantaba la mano le llamaban ignorante, y protegidos por partidos políticos interesados principalmente en mantener su cuota de poder fueron haciéndose fuertes. Tanto, que consiguieron hacer creer a muchos baleares que el catalán era la forma correcta de expresarse. El mallorquín era, digámoslo así, silvestre.

Ahora vivimos el mayor genocidio que ha sufrido nuestra herencia cultural en toda su historia. El siguiente paso de este proceso ya esta en marcha y es suprimir todas las expresiones mallorquinas y sustituirlas por su correspondencia en catalán. Me cuentan que en la UIB se ha llegado a publicar una lista de palabras nativas calificadas como vulgarismos. Vergonzoso y repugnante

Valoració:1menosmas
Per mallorquín, fa mes de 10 anys

Este delgado es un sinvergüenza, pero de tonto no tiene un pelo.
Sabe que aquí no tragamos a los catalanes (la inmensa mayoría de los mallorquines), y que la catalanofobia genera muchísimos votos.

Valoració:0menosmas
Per ferreret, fa mes de 10 anys

Com ens podem lliurar dels nostres llinatges i dels nostres gens, amb el suicidi?.

Valoració:9menosmas
Per D'EN JORDI DES RECÓ,,, fa mes de 10 anys

Darrerament me passa una cosa ben curiosa mentres llegesc en aquest diari Balears ses noticies (supos que de forma inconscient per possar-me en contexte) me sona en es cap es " " Segadors y an Pujolet an sa barretina nova ""


Mallorca and Balearic islands are not Catalonia and de invented paÏsos catalans.. never and never forever.. baixeu de sa somera !!

Valoració:-8menosmas
Per de Mordor a Griffindorf, fa mes de 10 anys

Así vio Frodo a Arwen, hija de Elrond, a quien pocos mortales habían visto hasta entonces y de quien se decía que había traído de nuevo a la tierra la imagen viva de Lúthien; y la llamaban Undómiel, pues era la Estrella de la Tarde para su pueblo. Había permanecido mucho tiempo en la tierra de la
familia de la madre, en Lórien, más allá de las montañas, y había regresado hacía poco a Rivendel, a la casa del padre. Pero los dos hermanos de Arwen,
Elladan y Elrohir, llevaban una vida errante y a menudo iban a caballo hasta muy lejos junto con los Montaraces del Norte; y jamás olvidaban los tormentos
que la madre de ellos había sufrido en los antros de los orcos.
Frodo no había visto ni había imaginado nunca belleza semejante en una criatura viviente, y el hecho de encontrarse sentado a la mesa de Elrond entre
tanta gente alta y hermosa lo sorprendía y abrumaba a la vez. Aunque tenía una silla apropiada y contaba con el auxilio de varios almohadones, se sentía muy pequeño y bastante fuera de lugar; pero esta impresión pasó rápidamente.

Valoració:1menosmas
Per transcriptor, fa mes de 10 anys

aragonesos, balears i valencians sempre junts contra es feixisme pancatalanista

Valoració:-11menosmas
Per De Salses a Guardamar, fa mes de 10 anys

"La proposta de Guia recull, així mateix, una llarga tradició d'ús ample del significant Catalunya. Com a exemple paradigmàtic, el mallorquí Gabriel Alomar es referia a tota la Catalunya com a agrupació de la Catalunya continental i la Catalunya insular, tal com recull Gregori Mir en el llibre 'Sobre nacionalisme i nacionalistes a Mallorca'."

(Viquipèdia, article "Digueu-li Catalunya")

Aquí teniu la proposta de Josep Guia:

http://in.directe.cat/documents/digueu-li_catalunya.pdf

Valoració:5menosmas
Per gabriel, fa mes de 10 anys

Los Hobbits son gente diminuta, más pequeña que los Enanos; menos corpulenta y fornida, pero no mucho más baja. La estatura es variable, entre los dos y los cuatro pies de nuestra medida. Hoy pocas veces alcanzan los tres pies, pero se dice que en otros tiempos eran más altos. De acuerdo con el Libro Rojo, Bandobras Tuk, apodado el Toro Bramador, hijo de Isengrim, medía cuatro pies y medio y era capaz de montar a caballo. En los archivos de los Hobbits se cuenta que sólo fue superado por dos famosos personajes de la antigüedad, pero de este hecho curioso se habla en el presente libro.

Valoració:0menosmas
Per balear, fa mes de 10 anys

aragonesos, balears i valencians sempre units contra es feixisme pancatalanista

Valoració:-11menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 6
Siguiente