nubes dispersas
  • Màx: 26°
  • Mín: 22°
24°

FAPA denuncia la intromissió de la conselleria en l'aprovació dels projectes lingüístics dels centres

La Federació d'Associacions de Mares i Pares de Mallorca (FAPA) reclamà davant l'Alta Inspecció Educativa demanant la seva intervenció en relació a l'aprovació dels projectes lingüístics als centres per part de la Conselleria. Opinen que aquests vulneren les competències dels Consells Escolars i en conseqüència el dret de participació de les famílies i de tota la comunitat educativa.

Segons expliquen els representants de les famílies, la Llei Orgànica d'Educació atribueix a l'Alta Inspecció Educativa competències que l'obliguen a vetllar pels drets constitucionals de les comunitats educatives. Per això, esperen que atenguin la seva petició de suspensió dels projectes imposats per prescindir del procediment legalment establert i la comunicació, si s'escau, a la fiscalia per la gravetat dels fets, per pressumpta "prevaricació".

Aquesta reclamació s'enmarca en el conjunt d'actuacions que FAPA Mallorca té preparades en defensa del Dret de participació de les Famílies, la primera de les quals va ser la reclamació a la Defensora del Poble.

FAPA Mallorca mostra una especial preocupació perquè ja no es tracta només d’un tema lingüístic, de percentatges d’assignatures o de la capacitació dels professors en llengües estrangeres. Segons defensen "estam davant d'una vulneració de drets fonamentals i de defensa per l'aplicació dels valors democràtics a les escoles".
 
«L’educació dels nostres fills, l’organització de les escoles i de les comunitats educatives, els procediments per decidir els projectes educatius a cada centre no són fruit de l’atzar ni de la voluntat capritxosa d’uns mestres o d’uns pares», diu la nota emesa per la federació.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per ianekin, fa mes de 11 anys

Seria bo si els pares s'avançaven a la vaga i decidien no dur els fills a classe!

Valoració:19menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente