El rebuig cap al Tractament Integrat de Llengües (TIL) és per al Govern la manifestació del desacord d'una minoria, seguint les paraules pronunciades pel president José Ramón Bauzá ahir al Parlament. Tanmateix, el degoteig de centres educatius que el rebutja és constant.
L'últim a fer-ho ha estat el claustre i el personal no docent, l'associació de pares i mares i el Consell Escolar del CEIP Rafal Vell de Palma, en un escrit conjunt remès avui mateix.
Aquest es pronuncia en el mateix sentit que d'altres manifests de centres similars, i en ell, tot i que expressen que comparteixen la creença que és necessari fomentar l'ensenyament de llengües, creuen demostrat que "les llengües a què fa referència aquest decret tenen una presència desequilibrada a la nostra societat".
Per tal de compensar aquesta situació, indiquen, "l'escola ha de poder oferir als infants les estratègies i els recursos que siguin necessaris, i un entorn social amb espais d'aprenentatge fora de l'escola adients -com ara cinema, activitats de temps lliure, premsa, publicacions infantils, o activitats esportives-".
Un altre damnificat per la política educativa de la conselleria, com la immersió lingüística, "no és la causa del fracàs escolar -com apuntà també Bauzá en passades sessions parlamentàries-, sinó el motiu de l'èxit de la incorporació dels castellanoparlants i dels estrangers a la nostra societat".
Així mateix, l'equip del CEIP Rafal Vell considera que "el fracàs escolar, com bé han expressat les autoritats acadèmiques, el causa un ampli ventall de motius que excedeixen en molt l'àmbit de l'escola".
La recepta per a una implantació correcta d'un projecte de tractament integrat de llengües passa, segons aquest sector, per prendre mesures com "una major dotació de recursos humans i materials, un pla de formació per als docents i no docents, l'augment del nombre de mestres, la reducció de ràtios, l'existència d'auxiliars de conversa, l'elaboració de materials específics", entre d'altres.
Que no nos impongan el CATeto en este foro, dejemos de responder y valorar la lengua CATeta y si podemos evitarlo, cojonudo(para lo que sirve). Demostremos con hechos que el idioma CATeto no tiene futuro fuera de la sala de estar de algún CATeto.