cielo claro
  • Màx: 28°
  • Mín: 20°
20°

Bauzá fa de pagès a Sant Jordi per mallorquinitzar la seva imatge

El president, juntament amb el conseller Company, participà en la recollida de bales d’alfals

24550
El president Bauzá carrega una bala d’alfals al tractor, on el conseller Company s’encarregà d’anar ordenant-les. | CAIB

José Ramón Bauzá es vol mallorquinitzar, reconciliar amb molts de ciutadans d'aquesta terra disgustats amb la seva gestió. Pretén, en definitiva, millorar la seva imatge. Ahir, visità de bon dematí la finca del Rafal, situada al pla de Sant Jordi. Va fer de pagès i participà de manera simbòlica en la recollida de bales d'alfals, juntament amb el conseller d'Agricultura, Medi Ambient i Territori, Gabriel Company.

La falta de recursos econòmics dificulta, i quasi paralitza, l'activitat del Govern de José Ramón Bauzá. Així i tot, l'acció de l'Executiu ha indignat molts ciutadans, que han escridassat de manera reiterada, a distints indrets, i per diferents raons, el president. Les retallades, l'anunciat tancament d'hospitals, la modificació de la Llei de funció pública per convertir el català només en un mèrit... han envoltat de polèmica el Govern. Bauzá és considerat per molts com un extern, aliè a la realitat mallorquina. Bauzá és vist com un enemic de la llengua, dirigit des de Madrid.

Ahir, es banyà de mallorquinitat al pla de Sant Jordi, la principal zona de conreu d'alfals amb una superfície de prop de 1.700 hectàrees, que es rega amb aigua depurada.

El president, que anava amb texans, camisa de quadres i unes nàutiques, suà de valent -això, sí, sense despentinar-se- abans de compartir un bon berenar amb el conseller Company, el president d'Asaja, Tomàs Cortès, i un reduït grup de pagesos de la zona, entre els quals hi havia Nicolau Pascual (l'hort el Rafal d'en Ferré), Mateu Seguí (l'hort Can Seguí), Biel Grau (Can Moradus des Control), Alfonso Gómez López (l'hort Ses Puntes), Andreu Cañellas (l'hort Es Figueral), Pau Sans (l'hort Sant Josep), Pedro Pons (l'hort Suall), Gabriel Serra (l'hort Can Guidet) i Andreu Garau (president de l'Associació d'Agricultors i ramaders de la Part Forana de Palma).

Bauzá destacà la importància de l'activitat agrària com a garantia d'un paisatge més atractiu per als milers de turistes que ens visiten cada any. "El sector primari té tot el suport del Govern... Continuam amb les línies de col·laboració obertes, tot i les restriccions econòmiques", destacà.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 8
Siguiente
Per ianekin, fa mes de 11 anys

Idò, un capítol més d'"En Baussà fent coses".

Si vol mallorquinitzar la seva imatge, que comenci per no carregar-se la llengua. I per pronunciar be les "ll" de llàpis, i les "j" de Jaume o "g" de "gerro".

Valoració:5menosmas
Per Miquela, fa mes de 11 anys

Lo important és que no s'ha despentinat!

Valoració:-1menosmas
Per Llorenç, fa mes de 11 anys

Ser pagés és ser mallorquí? No pots ser físic, empresari o dentista i mallorquí? Qui ha escrit el titular s'ha lluit... Autoodi a les totes!

Valoració:11menosmas
Per Aquí, en català!, fa mes de 11 anys

Que no ens imposin el bilingüisme també en aquest fòrum: deixem sense respondre ni valorar els comentaris en espanyol. I si podem evitar de llegir-los, millor. Demostrem, amb fets, que aquí el castellà no és útil ni necessari.

Valoració:18menosmas
Per eRepublik, fa mes de 11 anys

El "estado propio" egipcio que comenta el compañero de aqui abajo sera lo mas parecido a un Estat Catala que vereis en vuestra vida, por lo que yo tambien os animo a uniros al juego.

Valoració:1menosmas
Per Narcís, fa mes de 11 anys

Univos al joc eRepublik! simulador poltico/militar i econòmic gratuït i sense descàrrega, hi tenim una comunitat catalana intentant fer-nos amb el control d'Egipte per poder controlar un Estat, el nostre Estat català! Entreu per egipte!
Enllaç:
http://www.erepublik.com/en/referrer/Naboal

Valoració:2menosmas
Per Pepero, fa mes de 11 anys

Presidente, Presidente!!

Valoració:1menosmas
Per Jo mateix, fa mes de 11 anys

El que hauria de promoure aquest home es la rehabilitació de tots els molins que hi ha al pla de Sant Jordi i que es troben en una situació lamentable.
Es llastimós veure que aquests preciosos elements del nostre món rural es troben oblidats la majoria d´ells.
Quina imatge que donam als nostres visitants amb aquesta poca delicadesa paissatgística.
Crec que l´engomat ni tan sols hi reparà. No es poden demanar miracles a segons qui.

Valoració:9menosmas
Per Gall, fa mes de 11 anys

Aquest homenet va de ridícul en ridícul. Fa una setmana va quedar tot mullat amb el tema de l´amollada de peixos amb el seu col.lega en Company. Esperpèntic.
Ara fent de pagés, fent veure que es preocupa per el sector agrícola.
Quina forma de fet el beneït.

Valoració:17menosmas
Per MABAJU, fa mes de 11 anys

Mira per on, em trobat un nou company de feina, es diu Jose Ramon vol fer de pagès mallorquinitzat, es a dir, un altre de les seves... Imatges que avergonyeixen !!

Valoració:21menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 8
Siguiente