Tomàs Cortès torna a presidir Asaja
L'exconseller d'Agricultura de Matas i exlíder de l'organització agrària fou elegit ahir per unanimitat de l'assemblea d'afiliats
Cortès, ahir en l'assemblea d'Asaja que l'elegi president | Foto: ALEJANDRO SEPULVEDA
Un exconseller d'Agricultura i expresident d'Asaja, Tomàs Cortès (Palma, 1951), torna a presidir l'entitat agrària balear des d'ahir. L'assemblea general de l'associació elegí per unanimitat l'únic candidat que es presentava per substituir en el càrrec Biel Company, que dimití el mes de juny passat quan fou nomenat conseller d'Agricultura, Medi Ambient i Territori. Després de ser triat, Cortès quantificà en vuit milions d'euros el deute que té l'Administració amb el sector agrari balear per retards en el pagament de subvencions directes i indirectes. La xifra és molt inferior a la que fa poc apuntà el sindicat agrari Unió de Pagesos.
El president d'Asaja afirmà que ara no hi ha més inconvenients que abans al camp, "els problemes sempre hi són i s'han d'afrontar", sentencià. Cortès, d'uns 60 anys, fou president d'Asaja entre els anys 2000 i 2003, quan dimití per passar a ser conseller d'Agricultura del Govern de Jaume Matas. Però com a conseller no durà gaire. Només ocupà el càrrec uns mesos i l'hagué d'abandonar per problemes de salut. Ara, torna a primera línia de l'entitat agrària. Ahir, afirmà que mai no l'havia abandonada, que havia estat a segona línia i que si fa una passa endavant és perquè li ho han demanat.
El nou president d'Asaja tindrà com a vicepresident Llorenç Rosselló i s'envolta d'un comitè executiu de 12 membres i d'una junta directiva àmplia, formada per 34 afiliats. Asaja, vinculada a la patronal CAEB, és l'organització agrària més important de les Illes, amb més de 3.000 associats.
També a Illes Balears
- Mercadona acomiada una treballadora per haver atès els clients en català
- 15J: Tothom a omplir els carrers de Palma i Eivissa en contra de la turistificació i per una vida digna
- Vox ara s’indigna per un cartell que combat simbòlicament el feixisme
- Milers de persones clamen a Palma: «Davant la turistificació de les nostres vides, trobaran un poble combatiu»
- L’STEI denuncia que la manca d’aspirants a oposicions és una mostra de «la crisi de la docència»
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.