El clam ha estat unànime entre les entitats juvenils: cal estendre els autobusos per anar de revetla.
Per una banda, consideren que Palma ha de ser una peça central del projecte, perquè pel seu volum d'habitants és la que més desplaçaments de joves genera les nits del cap de setmana. Ara bé, el revetlabús també hauria d'incloure grans municipis, com Inca i Manacor, a més de la resta de localitats que els joves demanin. Les joventuts del PSIB, Esquerra (JERC), PSM (JEN), EU (Joves d'EU) sol·liciten l'extensió d'aquest servei. Així mateix, el col·lectiu juvenils Maulets s'ha adherit a la demanda i també ho ha fet el Consell de la Joventut de les Illes Balears (CJIB).
La seva presidenta, Marta Carrió, assegura respecte d'aquesta proposta: "És un molt bon servei, perquè els accidents de carretera són una de les primeres causes de mort entre els joves". Segons Carrió, amb el revetlabús "es limita el transport privat i crea alternatives per als joves". Lluís Enric Apesteguia, dels JEN, apunta: "A Mallorca s'agafa massa fàcilment el cotxe, tot i que cal matisar que és un reflex de la manca d'infraestructures que patim". Apesteguia afegeix que "especialment pels que som de poble, les distàncies són impossibles perquè no hi ha connexions". A més, posa com a exemple que, si vol anar de Deià, el seu poble natal, a Santa Maria del Camí, pot patir 4 hores de viatge en autobusos.
Esperança Mateu també avança el suport de les JERC a la iniciativa: "Si els ajuntaments no tenen tants doblers, que la Conselleria de Mobilitat hi col·labori". Mateu conclou: "És evident que tota idea per reduir la mortalitat ens pareix beníssim". Aquestes paraules segueixen la línia del que manifesten des de les Joventuts Socialistes. El seu portaveu, Xisco Dalmau, creu que "les institucions haurien de fer un esforç més gran i veure si és viable". Així, posa com exemple el jaleobús de Menorca, "que funciona molt i molt bé". Els sembla tan bona idea que Dalmau assenyala: "Ho durem al programa electoral, en l'apartat de polítiques per als joves".
Finalment, els Maulets valoren molt positivament el projecte de servei de busos, si bé alerten que no pot quedar en intencions, sinó que s'ha de dur a la pràctica per al proper estiu. Fins i tot les xarxes socials juguen un paper important en la demanda d'aquest servei. Els joves de Sencelles, per exemple, han engegat una campanya via Facebook en què reivindiquen un revetlabús a Sencelles.
Cibermobilització
De fet, la viabilitat del revetlabús podria raure que el mateix autocar realitzàs un circuit per diferents pobles. Així s'evitaria la multiplicació d'esforços i s'assoliria més grau d'ocupació de les places. Pel que fa al finançament, el projecte podria sufragar-se multilateralment: el tiquet dels joves, una partida dels ajuntaments que en prenguin part i una subvenció del Consell de Mallorca. A més, hi podria estar interessada a col·laborar una entitat de crèdit.
Tècnics de Mobilitat en començaran a estudiar la viabilitat
La Conselleria Mobilitat començarà en breu a estudiar la viabilitat del projecte. Així ho assegura Antoni Verger, director general de Mobilitat, si bé matisa: "Hi ha limitacions pressupostàries, o sigui que haurem de filar prim". Ara bé, Verger també reconeix que "hi ha molt de camí per recórrer" i es compromet a avaluar el cas per ampliar els busos amb vista al 2011. En tot cas, el fet que sigui un projecte adreçat a l'estiu dóna un gran marge de temps per a l'anàlisi. "Haurem de col·laborar de manera estreta amb els municipis, ja que són els que millor coneixen les demandes dels joves", explica Verger. I també cal estudiar les iniciatives ja en marxa a diferents punts de l'Estat.