nubes dispersas
  • Màx: 14°
  • Mín: 10°
10°

Aprovats en llengües, però suspesos en matemàtiques

Educació avança les dades d'un estudi sobre les competències de l'alumnat de Balears. Els escolars tenen més domini del català que del castellà a Primària, però la diferència es redueix a Secundària

La consellera d'Educació i Cultura, Bàrbara Galmés, va avançar ahir al matí les primeres dades d'un estudi que avalua les competències en comunicació lingüística (expressió escrita i comprensió oral/lectora en català, castellà i anglès) i matemàtiques. De les enquestes realitzades el mes de maig passat a més de 21.000 alumnes de 4t de Primària i 2n d'ESO, se n'ha extret un conjunt de xifres que, tot i no ser definitives, permeten fer una sèrie d'observacions sobre els alumnes de les Illes. No obstant això, Galmés ha subrallat que "encara és massa prest" per fer-ne interpretacions o diagnòstics, i que cal esperar a setembre, quan se'n publiquin els resultats definitius, per poder parlar de les fortaleses i debilitats dels alumnes en referència a aquestes competències educatives.

Resultats desiguals

L'anàlisi de les competències (o, dit d'una altra manera, la capacitat d'aplicar els coneixements de manera correcta) demostra que, de moment, els alumnes de les Balears no tenen dificultat a l'hora d'utilitzar qualsevol de les tres llengües, i més concretament el català. Dins una escala de 100, els alumnes de Primària demostren tenir un major control del català (70,3) davant el castellà (57,3) i l'anglès (52,2). Malgrat això, aquesta tendència experimenta una inversió a ESO: el nivell de competència en català baixa fins a un 65,6, mentre que el castellà augmenta (62,4), a l'igual que l'anglès (58,6).

Les competències en llengua catalana experimenten variacions depenent del territori enquestat; així doncs, Menorca seria l'illa on s'assoleixen xifres més altes (76 a Primària; 69,4 a Secundària). Una altra dada destacada és que l'alumnat de Primària dels nuclis turístics de Mallorca tenen un índex més que notable en competències lingüístiques en català (73,7), però aquest es desploma en el pas a Secundària fins a arribar a un 59,3. A més, segons els resultats que aporta aquest primer diagnòstic, els alumnes desenvolupen de manera més efectiva les seves competències lingüístiques, tant en català com en castellà, als centres privats.

Els resultats aporten també una observació interessant: el nivell de l'alumne queda lligat a la formació acadèmica dels seus pares. Per tant, els estudiants que demostren tenir millors competències lingüístiques i matemàtiques provenen de pares amb titulacions universitàries.

Galmés qualificà que el nivell de l'alumnat en les tres llengües és "acceptable", i que el suspens en la competència matemàtica "ha de ser objecte de reflexió per saber on es falla". "No es tracta de jutjar si el nivell dels alumnes de les Illes és bo o dolent Aquestes xifres són un avanç per tenir una millor informació sobre l'alumnat, a més d'aprofundir en les mancances educatives dels nostres centres", sentencià la consellera.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per Rafel, fa mes de 13 anys
"Els escolars tenen més domini del català que del castellà a Primària"

I a Espanya tenen més domini dels castellà que del català.
I a França tenen més domini del francès que del xinès.
I a Itàlia tenen més domini de l'italià que del suec.
etc. etc. etc.
Valoració:0menosmas
Per Barrufet, fa mes de 13 anys
Això de Turriburri no és pedagogia, només és ideologia del martiri. La pedagogia cerca fer atratives les coses. Vivim per a gaudir i no per a sufrir. Pro d'insertació de sado-massoquisme al món.
Valoració:3menosmas
Per Sant Ramon de Penyafort, fa mes de 13 anys
Aquesta primera valoració de les llengües mostra com l'esbiaix que hi ha a favor del català a primària queda pràcticament reduit a segon d'ESO i probablement si la tendència continua al final d'ESO estigui igualat o inclús el castellà superi al català. El sistema educatiu va bé en el sentit de tenir el propòsit que al final de l'escolaritat obligatòria es dominin per igual el castellà i el català. Per les dades pareix que es consegueix. Idò tots contents.
Valoració:6menosmas
Per Turriburri., fa mes de 13 anys
És que maldament l'assignatura no tengui atarctiu, l'obligació de l'alumne es fer-se amb ella a base d'esforç.

Educar és "preparar per a la vida", i a la vida no tot el que un ha de fer és atractiu, ni molt manco! Però ho ha de fer.
Valoració:6menosmas
Per Sa Paparra., fa mes de 13 anys
El problema de les Matemàtiques és el de sempre. El de quan jo era nin i de quan ho era mon pare.

El cervell del nin, normalment, funciona de lo concret a lo abstracte, i les matemàtiques van el revés, de lo abstracte a lo concret. I a cada curs superior, més. Aposta cada vegada van a pitjor, ja que no tenen base i es desanimen amb raó.

El millor mestre de matemàtiques és aquell que quan era nin no podia amb elles. Llavors, de mestre, ho recorda i els explica tan clarament que es fa entenent per a tots.
Valoració:-5menosmas
Per llest, fa mes de 13 anys
La nota positiva és en relació a les llengües, i això que n'estudien dues o tres i, en alguns casos, quatre; aquí es demostra que l'ensenyament en català no va en detriment dels coneixements en les altres llengües.
Valoració:9menosmas
Per Barrufet, fa mes de 13 anys
Quan els professorat faci atractives les matemàtiques als alumnes aquestes coses no passaran. El problema és que per regla general el professorat no sap fer atractives les seves assignatures. És possible de fer-ho, però no hi ha prou voluntat.
Valoració:-5menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente