algo de nubes
  • Màx: 23°
  • Mín: 21°
22°

Consum expedientarà dues 'low cost' per cobraments indeguts en l'equipatge

Des de la direcció general s'ha advertit el cobrament de quantitats indegudes que no eren dins el bitllet i fan que el preu final sigui més elevat

La Direcció General de Consum del Govern ha anunciat avui que en breu presentarà expedients sancionadors a dues aerolínies 'low cost' que operen en vols nacionals, després de detectar el cobrament indegut als passatgers per l'equipatge.

En roda de premsa, la director general de Consum del Govern, Diego González, que ha declinat donar els noms de les companyies, ha explicat que el motiu dels expedients rau en el cobrament de quantitats indegudes que no eren dins el bitllet, que fan que el preu final sigui més elevat. “Són companyies de fals baix cost perquè resulten més cares que qualsevol altra”.

En aquest punt, ha recordat que aquesta pràctica és il·lícita, ja que el preu del bitllet inclou el transport de les maletes, de 20 a 30 quilos, dependent del tipus de vol i de la classe en la qual es viatgi. Sobre això, ha incidit que les dues companyies en qüestió no han atès els requeriments de l'administració balear, la qual cosa els ha portat a prendre l'esmentada determinació.

Així mateix, el responsable de Consum ha explicat que aquests resultats han estat possibles després de que fa un mes i mig es començassin a enviar inspectors de l'organisme a la facturació dels aeroports per controlar les companyies que realitzen vols domèstics.

De moment, no s'estan controlant els vols internacionals, encara que en aquests casos s'ha optat per coordinar-se amb els responsables de consum dels països de destinació perquè siguin ells, arribat el cas, els que procedeixin a interposar les sancions oportunes.

L'últim any, Consum ha detectat anomalies en 18 companyies aèries que comercialitzen els seus bitllets a través d'Internet, relatives principalment a la no aplicació dels descomptes per resident i família nombrosa, la majoria de les quals han reparat les deficiències en la seva manera de vendre després de ser requerits per això.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per Pep, fa mes de 15 anys
jo he sofrit aquest cobraments, estic molt empipat, em pareix molt be!!
Valoració:-1menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente