Un informe ambiental cada dia
El nombre d'expedients que ha d'avaluar la Comissió Balear de Medi Ambient s'ha disparat en els darrers anys, al voltant d'uns 350 anuals, a causa d'una legislació molt més exigent. El Govern ha aprovat un decret per fer-la més àgil i funcional, modificant-ne l'estructura i la composició
Palma11/05/09 0:00
El nombre d’expedients que ha d’avaluar la Comissió Balear de Medi Ambient s’ha disparat en els darrers anys, fins al punt de bloquejar-ne el funcionament. Aquest màxim òrgan de la Comunitat, que ha de decidir sobre avaluacions d’impacte ambiental de projectes, planejaments urbanístics, instal·lacions d’activitat i informar sobre actuacions de sostenibilitat, tramita actualment al voltant de 350 expedients anuals, pràcticament un cada dia.
També a Illes Balears
- Ha mort Manel Domenech, incansable lluitador per la Llibertat i la República
- Indignant: Les Illes Balears i el País Valencià es queden sense el nou canal en català de RTVE
- Damià Pons: «Sempre ha estat el teu amor a Mallorca i a la seva gent el motor que ha determinat les teves passes en el món de la política»
- La Marina de Llucmajor, sacrificada per un megapolígon industrial fotovoltaic
- Tot a punt per a la Diada per la Llengua més reivindicativa: «No es pot agredir impunement la llengua, el territori i la memòria d’un poble»
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
a veure que dirà aquesta comissió del projecte del tren de Manacor a Artà que passa per foravila, es carrega un munt de vegetació, ha de construir camins de reposició, ha de moure milions de metres cúbics de terres, ha de buidar dos metres de profunditat de terra i ho ha d'omplir de formigó, i ha de construir quatre subestacions elèctriques per moure un tren que en la majoria dels trajectes anirà pràcticament buit.
Desgraciadament, i al marge de la feina dels tècnics que hi fan feina, tothom sap que la majoria dels projectes que tenen informe favorable es decideixen políticament. La Comissió no és més que tràmit per a posar obstacles tècnics a la majoria del projectes i, si escau, minimitzar els efectes negatius dels que ja estan decidits políticament.