cielo claro
  • Màx: 35°
  • Mín: 26°
35°

Un diari com tu

Ni models, ni fotomuntatges, la gent que fa cada dia el diari dóna vida als personatges de la campanya publicitària

Estimam la nostra llengua i no perdem l’esperança que arribarà el moment que no serà necessari posar arguments constantment a un sentiment tan natural. Així i tot, no deixa de sorprendre que un jove de nom i llinatge bascs signi com a redactor en un diari –l’únic– escrit en català a Mallorca, i el llegeixi amb tota facilitat.

Aquesta és una situació ideal i real, entre les diverses que han estat seleccionades per confeccionar la campanya publicitària en premsa que anuncia el redisseny del Diari de Balears que avui us presentam. No hi ha cap model, ni cap situació fictícia, sinó que són persones que cada dia treballen en distintes àrees del diari les que donen vida als personatges dels anuncis recreant activitats de la seva vida quotidiana: anar al cinema, anar de compres, estendre la roba, córrer per la vora de la mar i, fins i tot, jugar a futbol com a portera d’un equip.

El sentit d’aquesta campanya ens du dotze anys enrere, al naixement del Diari de Balears. L’eslògan elegit en aquella ocasió fou «Parlam com tu», en referència a la conversió del diari en el primer rotatiu escrit íntegrament en català a les Illes. Ara, la segona passa és la consolidació d’aquella idea per a la qual molts no haurien posat la mà al foc i que avui vol transmetre que les persones que feim el Diari de Balears no només parlam com tu, som com tu.

Aquesta campanya que es veurà en premsa va ser ideada pel creatiu del Grup Serra Domi Brezmes amb la col·laboració d’Àngel Orosa en la confecció de la idea original, i de Toni Galmés al capdavant del redisseny paral·lel de la pàgina web del diari. «A partir de l’eslògan de 1996 volíem aprofundir i mostrar als lectors qui són les persones que fan el diari, persones corrents que viuen, treballen i pensen en la llengua de Mallorca», expliquen els responsables de la campanya.

Efectivament, la pàgina web, que trobareu a www.dbalears.cat, és un bon lloc per fer una ullada a la promoció que acompanya la sortida al carrer del Diari de Balears amb una nova imatge i continguts.

A la web hi trobareu la campanya en premsa i el vídeo de l’espot que s’ha fet per a televisió, tot de manufactura mallorquina, atès que de la seva confecció se n’ha encarregat la productora de Ciutat La Periférica a partir de la idea original de Domi Brezmes.

L’equip de producció, integrat per Xesc Mulet, Pep Nadal, Montse Rodríguez, Bàrbara Ferrer, Nuria Cano i Roberto Rodríguez, va treballar en el rodatge en exteriors i bàsicament dins l’estudi, combinant tècniques tradicionals d’animació amb els sistemes digitals més actuals, tot per aconseguir un espot que proporcionàs un missatge directe: «Diari de Balears, pintam molt».

Per arrodonir el còctel d’elements que fan possible aquest tipus de comunicació audiovisual era molt important seleccionar una música amb la qual tant els que fan Diari de Balears com els lectors es poguessin sentir identificats. No va ser gens difícil pensar en dos dels músics emergents de l’escena actual a Mallorca. Com aquell concepte dels «jasp» ideat novament pels sempre enginyosos publicitaris, Toni Toledo i Adela Peraíta representen dos músics prou joves per tenir encara tota una carrera per endavant i, a la vegada, prou experiència i anys damunt els escenaris liderant distints projectes musicals que han «tocat fibra» entre el públic.

Toni Toledo, que formà part dels molt enyorats Sexy Sadie i actualment bateria del grup Iván Ferreiro, explica que quan va rebre l’encàrrec de confeccionar la música per als espots de televisió i ràdio del Diari de Balears, tot d’una li vingué al cap –o més aviat al cor– una melodia que va compondre fa tres o quatre anys –tot sol i amb l’únic objectiu de la creació per necessitat i autocomplaença– del tema Money burns in my hands. Aquesta música de Toledo, la veu d’Adela, cantant dels Sterlin, i tot acabat de confitar amb diversos arranjaments que s’han realitzat als estudis Urban de Palma de la mà de Rafa Rigo, ha donat pas al que serà la promoció via audiovisuals de la renovació del rotatiu.

Tot plegat, una campanya senzilla, directa i propera per dir-te que Diari de Balears és com tu.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.