cielo claro
  • Màx: 28°
  • Mín: 21°
20°

L'Ajuntament de Calvià avalua l'impacte del ciberatac patit i allarga els terminis de totes les gestions administratives

L'Ajuntament treballa actualment per recuperar la normalitat «com més aviat millor» després d'haver patit un ciberatac dissabte passat.

Segons ha informat el Consistori, durant el cap de setmana s'ha constituït un gabinet de crisi que continua avaluant l'abast d'aquest ciberatac de Ransomware amb el qual es «pretén extorquir» l'Ajuntament i aportant solucions per a minimitzar l'impacte.

Concretament, el batle de Calvià, Juan Antonio Amengual, presideix aquest Comitè de Crisi que tracta de restablir la situació de normalitat i solucionar els problemes que el ciberatac pugui haver produït en els serveis municipals.

En aquest sentit, el Servei d'Informàtica de l'Ajuntament, acompanyat d'un equip d'especialistes, està treballant en les preceptives anàlisis forenses, així com en els processos de recuperació dels serveis afectats.

Mentre duren aquests treballs, no obstant això, el Consistori ha instat la ciutadania que, en cas d'haver de passar algun document per Registre, el faci a través del Registre de l'Administració General de l'Estat.

Així mateix, ha comunicat que qualsevol termini administratiu --presentació d'al·legacions i instàncies, etcètera-- ha quedat suspès fins al pròxim 31 de gener inclusivament, data a partir de la qual es recuperaran els terminis amb data del passat divendres.

L'Ajuntament ha presentat aquest dilluns la corresponent denúncia davant el Grup de Delictes Telemàtics de la Guàrdia Civil, incloent-hi l'anàlisi forense preliminar.

La informació es mantindrà actualitzada de manera constant a través de la web de l'Ajuntament de Calvià i dels perfils municipals de Facebook, Twitter i Instagram.

El Consistori ha afirmat, amb tot, que «lamenta profundament les molèsties que aquesta situació pugui generar» i ha reiterat el seu «ferm compromís per resoldre la situació actual de la manera més ordenada, ràpida i eficaç possible». En tot cas, ha conclòs, es manté amb normalitat l'atenció telefònica i presencial.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per M. A. Font, fa 6 mesos
Quin desastre!
Valoració:2menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente