cielo claro
  • Màx: 19.52°
  • Mín: 8.33°

L'Associació d'Usuaris del Tren insta el Govern a rescatar la concessió del tren de Sóller

L'Associació d'Usuaris del Tren, per tal de millorar la qualitat del servei del tren de Sóller, ha instat el Govern a rescatar la concessió del servei ferroviari de la línia Palma-Sóller, la qual es troba en mans de Ferrocarril de Sóller SA, i el servei es presti en règim d'explotació pública per l'empresa Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM). Segons han explicat en un comunicat, el tren de Sóller és un servei de transport ferroviari de titularitat pública, cedit en règim de gestió indirecta a l'empresa privada Ferrocarril de Sóller SA des de l'any 1910, per un termini de 100 anys d'explotació privada.

El 2005 es va prorrogar, en absència del pertinent concurs públic, la concessió d'aquest servei per 50 anys més amb ànim de lucre; però resulta que «l'empresa concessionària no compleix els requisits bàsics com freqüències horàries mínimes, regularitat en la prestació o qualitat», ha explicat l'Associació. En aquest sentit, denuncien que no es compleixen «les necessàries prestacions exigibles a un servei públic per tal que reverteixin en un benefici per a la societat».

El comunicat exposa diferents motius pels quals volen que el Govern rescati el tren, com són que «Ferrocarril de Sóller SA suspèn el servei de transport públic de viatgers amb el pretext de realitzar tasques de manteniment», cada hivern, o que les vuit freqüències diàries obligatòries entre Palma i Sóller «no sempre es realitzen totes, la qual cosa es tradueix en una pèrdua de confiança de les persones usuàries», han detallat.

Altres queixes són que «no es respecten els horaris tal com s'estipularen inicialment i s'han suprimit els trens que abans sortien a les 07:45 de Sóller a Palma i a les 08:00 de Palma a Sóller», així com que «els elevats preus dels bitllets no responen als criteris socials exigibles a un servei de transport públic». Per altra banda, respecte a l'existència d'una oferta del dia «per dos diumenges cada mes, entre l'1 de novembre i el 31 de març al preu de tarifa de resident, són sempre una incògnita, no s'anuncien i és impossible saber amb antelació quins diumenges els bitllets es troben bonificats o no», han denunciat.

Finalment, han vindicat que «hi ha una manca absoluta d'accessibilitat per a les persones amb mobilitat reduïda, per a les quals és impossible l'accés sense l'ajuda d'altres persones». Per això, volen un canvi davant les «importants mancances en regularitat del servei, en freqüències horàries assequibles, en qualitat de la informació tarifària i en accessibilitat als combois».

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per mi verdad, fa mes de 2 anys
Lo dicho por Nofret, que creo que se ajusta bastante a lo que pasó, no nova ni anula mi comentario anterior. Cabe suponer que el pez grande se comió al chico.
Valoració:-1menosmas
Per Guillem, fa mes de 2 anys
Senyor "mi verdad" , es cert que l'estació de Palma i la gestió de SFM deixen molt que desitjar. Però rescatar el tren de Sóller per part del Govern Balear, podria implicar moltes millores per a la ciutadania de Mallorca, mantenir i millorar el tren turístic i combinar-ho amb màquines de tren noves que puguin oferir més freqüències i un servei de transport públic, eficient i a un preu més raonable. Els trens turístics i els trens moderns, fent les adaptacions necessàries, podrien compartir amb el servei de Metro i sense cap problema les vies entre Son Sardina i l'estació de Palma. També guanyaríem un edifici emblemàtic a Palma que podríem dedicar a altres usos .
Valoració:4menosmas
Per Nofret, fa mes de 2 anys
El més indigne i més de pocavergonyes en la renovació de la concessió del tren de Sóller, va ser l’engany dels accionistes majoritaris a la resta d'accionistes petits, ells tenien de informació privilegiada i varen comprar quasi regalades les accions que caducaven el 2010. Sols la gent amiga i del entorn més corrupte podien saber que el Govern del ex-president Jaime Matas, prevaricant i fraudulentament, els renovaria quasi de franc la concessió per 50 anys més.
Valoració:13menosmas
Per mi verdad, fa mes de 2 anys
En principio no me parece una mala idea. El servicio es malo y carísimo. Además cierran cuando les da la gana.
No soy muy optimista, en cuanto este tren debe ser llevado por el Govern. Los de la estación intermodal, también presentan muchas deficiencias en cuanto a horarios y servicios.
Presuntamente, cuando se construyó la nueva estación subterránea, el tren de Sóller debió ser colocado bajo tierra como los otros. Desfilar por el centro de Palma es una anomalía que se pudo corregir en su momento. Matas, no fue lo suficientemente valiente.
Valoració:-1menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente