Animalistes: «La protesta va sortir malament per no poder salvar el bou»

L'activista detinguda ja ha quedat en llibertat. | Foto: Arxiu

TW
8

Els animalistes han valorat aquest dissabte l'acció duta a terme a Fornalutx on una jove va ser arrestada per la Guàrdia Civil. L'al·lota, que aquest dissabte ja ha participat en una altra acció reivindicativa, va sortir en llibertat i es troba, segons els seus companys, molt afectada. Se l'acusa de desobediència i resistència a l'autoritat. 

Daniel Pineda, un militant animalista, ha assegurat a dBalears que la protesta va ser pacífica i que la Guàrdia Civil va fer un ús «excessiu» de la força. Tant la jove detinguda com ell presenten diverses ferides provocades per les estirades i els moments de tensió viscuts.

L'Acció va sortir malament perquè no vàrem poder salvar el bou, no obstant la detenció ha permès una major difusió de la tortura i maltractament que representa aquesta festa», ha assegurat Pineda. «Nosaltres no estem en contra de la festa, estem en contra de la utilització que es fa d'aquest animal», ha afegit.

«La majoria dels participats era gent jove de 14 o 15 anys; és una pena que en aquesta edat ja aprenguin uns valors tan negatius com són el maltractament i la tortura d'un animal», ha assegurat Pineda.