El Govern espanyol ha defensat a través d'una resposta parlamentaria al diputat al Congrés, Alfred Bosch, que el camí de Ternelles que “les barreres que tanquen l'accés, així com el mateix camí, són privats, pel que no pertanyen al Ministeri d'Agricultura, Alimentació i Medi Ambient”.
A més, afegeixen que “es té coneixement que l'Ajuntament de Pollença, en diferents ocasions ha intentat que l'accés a Cala Castell sigui públic, fins i tot a través de l'expropiació”. La pregunta al Govern es formulà el 22 de març de 2013 i no ha estat fins aquesta setmana que ha rebut resposta.
Això arriba mentre s'està a l'espera que el Tribunal Suprem i el Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears (TSJIB) que determini si el camí de Ternelles ha de ser servitud pública. Actualment per poder passar per aquest pas s'ha de demanar permís a l'Ajuntament i només hi poden passar un màxim de vint persones al dia.
El Govern espanyol defensa que el camí de Ternelles és "privat"
Comenta
Normes d'ús
Avís legal» El contingut dels comentaris és l'opinió dels usuaris o internautes, no de dbalears.cat
» No és permès escriure-hi comentaris contraris a les lleis, injuriosos, il·lícits o lesius a tercers
» dbalears.cat es reserva el dret d'eliminar qualsevol comentari inapropiat.
Recordi que vostè és responsable de tot allò que escriu i que es revelaran a les autoritats públiques competents i als tribunals les dades que siguin requerides legalment (nom, e-mail i IP del seu ordinador, com també informació accessible a través dels sistemes).
COMENTARIS
Si tant els agrada lo privat, els ciutadàns podem privatitzar l' actual Gobierno de España i vendrer-lo a una empresa minera de Rhodèssia. No crec que ens dónin molt, però ells provaràn la seva medecina.
-1289: A la dedicatòria que fa Ramon Llull en un manuscrit seu que va lliurar al Dux de Venècia, Pietro Gradenigo, es pot llegir:
"Ego, magister Raymundus Lul, cathalanus"
("La Festa de l'Estendard y los orígenes de los mallorquines", Bartomeu Bestard, cronista oficial de Palma. Diario de Mallorca, 30-12-2012)
-1309: Fragment de l'aprovació de la Doctrina lul·liana
"ad requisitionem Magistri Raymundo Lull Chatalani de Majoricis"
("Nueva Historia de la Isla de Mallorca y de otras Islas a ella adyacentes" de Joan Binimelis, Mallorca 1593. Traduïda de l'original català al castellà per Guillem Terrassa i impresa a la impremta Tous de Palma l'any 1927 per al diari "La Última Hora". Tom V, capítol I, pàg. 10)
-1365: Els diputats mallorquins escriuen al Cerimoniós: "Com los mallorquins e poblats en aquella illa sien catalans naturals, e aquell regne sia part de Catalunya...",
http://argumentari.blogspot.com.es/2009/02/referencies-sobre-la-llengua.html
-1390: Els jurats del regne de Mallorca ordenaven que "si alcun català robava gra de dia, lo fossen tallades les orelles; si el lladre era un catiu o cativa" se li augmentava el càstig. Si el robatori era durant la nit se'l condemnaria a la forca, "per qualsevol persona axí catalana, com catiu o cativa". Això demostra que el gentilici "català" es feia servir per a referir-se als repobladors cristians lliures, o als seus descendents, i per a diferenciar-los, dins la societat mallorquina, dels esclaus.
("La Festa de l'Estendard y los orígenes de los mallorquines", Bartomeu Bestard, cronista oficial de Palma. Diario de Mallorca, 30-12-2012)
-1418: Anselm Turmeda es presenta ell mateix de la manera següent: "aquell fill d'Adam que està assegut sota aquest arbre és de nació catalana i nat a la ciutat de Mallorques i té per nom Anselm Turmeda".
("La Festa de l'Estendard y los orígenes de los mallorquines", Bartomeu Bestard, cronista oficial de Palma. Diario de Mallorca, 30-12-2012)
"PP (5) Miquel Ramis Socias
Enrique Fajarnés Ribas
Juan Carlos Grau Reinés
Isabel María Borrego Cortés
Maria De La O Ares Martínez-Fortún
PSOE (3) Pablo Martin Pere
Sofia Hernanz Costa
Guillem Garcia Gasulla"
¿Qualcú del PP i del PSOE pot dir per a què serveixen aquests diputats esmentats a damunt?
¿Qualcú els coneix?
Es veu que tant Alfred Bosch com el seu partit, Esquerra Republicana, entenen perfectament que Catalunya no és només el Principat i actuen en conseqüència. L'enhorabona per a tots nosaltres: catalans insulars i catalans continentals. Visca la nació catalana completa!
Si parlen del diputat al Congrès espanyol Alfred Bosch i Pascual, si, és d'ERC. Teniu algún representant de es Illes Balears que faci aquest tipus de preguntes al Congrès?
Alfred Bosch és d'ERC?
Si en Pepe García i els seus secuaces no haguesin remogut la merda ara podriem pasar com sempre habiem pasat, aquesta és la veritat