La festa per davant els polítics. Amb aquesta idea, els felanitxers varen celebrar ahir una nova edició de Sant Agustí, i varen reeixir. Quan la comitiva d'autoritats va passar sota el pal·li, la gent d'El Coso els girà l'esquena. La resta del dia, bauxa, amb el caràcter irònic i burlesc de sempre. "Més Coso que mai i tan Coso com sempre", resumia un dels assistents.
La judicialització dels incidents que es varen registrar l'any passat sota el pal·li, les multes de 5.000 euros i la manca d'entesa entre el Consistori i alguns joves d'El Coso feien preveure un Sant Agustí calent. Finalment, tot va anar prou bé. L'instant hipotèticament més tens havia d'esdevenir-se quan les autoritats passassin sota el pal·li, a pesar del desplegament policíac. El fet és que la comitiva en sortí intacta: ningú no els tirà res, sinó que simplement els varen girar l'esquena i els amollaren algun insult. Ningú no empenyé ningú, i la Policia tampoc no flità amb gas urticari. Els Cavallets i la parella de gegants, com cada any, en sortiren ovacionats, i l'exrector (Llorenç Lladó), a becoll. De fet, li feren ombra amb el pal·li fins que arribà de nou a l'Ajuntament.
De les festes d'enguany, també cal ressaltar-ne que la comitiva d'autoritats estava composta, exclusivament, per membres del PP. Cap regidor de l'oposició felanitxera (Bloc, PSOE i Lliga) no s'hi va sumar, en senyal de protesta. Només hi participaren els edils de l'equip de govern (PP); els batles dels llogarets de Felanitx; Joan Simonet, el batle d'Alaró, i el vice-president econòmic de Govern, Josep Ignasi Aguiló. Del Consell de Mallorca no hi va assistir ningú. Ni la presidenta, que ja havia avisat que ella no torna als llocs on se sent maltractada, ni Catalina Soler, na Carraixeta, felanitxera i consellera insular de Medi Ambient.
Coso 2, Bauzá 0
Com que l'ambient ja era prou calent, pràcticament ningú no esperava que José Ramón Bauzá anàs a Felanitx. Això no obstant, la gent d'El Coso li ho retragué. "Coso 2, Bauzá O", cridaven mentre esperaven que la comitiva d'autoritats sortís del convent. Es referien que el president del Govern, el 2011, tampoc no anà Felanitx, cosa que la gent d'El Coso interpreta com una prova de "covardia" per part del cap de l'Executiu. A banda de les referències a Bauzá, els penyistes també clamaren lemes com "A Mallorca, en català" i "Fora les forces d'ocupació".
Les bromes i les referències als incidents de l'any passat tampoc no hi faltaren. Per exemple, es varen repartir mascaretes per fer befa del gas que va llançar la Policia. A més, simularen el pas de Maria Salom (amb perruca rossa inclosa) sota el pal·li.
El pitjor que pot passar-li a un polític és que l'ignorin.