algo de nubes
  • Màx: 23°
  • Mín: 20°
22°

La DO Oli de Mallorca ha multiplicat les vendes per sis en 10 anys

Els productors que s’acolliren a la Denominació d’Origen celebren el seu èxit amb l’edició d’un segell de correus

24798

El conseller Gabriel Company; el president de la Denominació d’Origen, Josep Oliver, i el representant d’Olis Jornets, Mariano Planas. Foto; J.Torres.

Ferran Aguiló

La Denominació d'Origen (DO) Oli de Mallorca fa 10 anys i celebra, amb l'edició d'un segell de correus commemoratiu, el que considera un progrés positiu des que es posà en marxa la marca, amb unes vendes que s'han multiplicat per sis i, segons el president de la DO Oli de Mallorca, "una gran millora de la qualitat de l'oli".

De fet, tot i que d'ençà que s'aprovà el reglament de la DO els productors es veieren obligats a "fer canvis molt importants en el sector", alguns dels quals "no foren fàcils d'entendre per tothom", i s'augmentà el nombre de controls de qualitat, avui el 56% de l'oli elaborat ja ha aconseguit la DO, amb un increment, en 10 anys, del 21%. Apostaren, a més, per la transparència, amb la creació d'una aplicació informàtica (Gestoli) en què es pot consultar informació relativa al producte.

Segons el conseller d'Agricultura, Medi Ambient i Territori, Gabriel Company, que felicità el sector perquè "són un veritable exemple a seguir", "la DO és una manera de diferenciar-nos de la resta..., tenim grans olis", i féu broma: "Si heu de menester qualsevol cosa, menys doblers, estam a la vostra disposició".

De celebració

El segell commemoratiu ha estat dissenyat per Katja Nüschen, la mateixa que fa 10 anys creà el logotip de la DO. El president de la Denominació, Josep Oliver, explicà que el dibuix són oliveres perquè volen expressar que "darrere cada botella hi ha la feina de moltes generacions de mallorquins".

Paral·lelament, han organitzat un concurs de tapes amb vista al setembre (Oleotapa) i han preparat un logotip identificatiu específic per als olis del desè aniversari. Oliver anuncià, així mateix, que una partida especial d'Oli de Mallorca de la campanya 2012/13 tindrà un etiquetatge especial, que inclourà una pintura d'un artista mallorquí. Es comercialitzarà amb la finalitat de col·laborar econòmicament amb l'Associació de pares de nins amb càncer de les Balears (Aspanob).

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.