El peatge del tunel de Sóller es torna a encarir per segon pic en els darrers mesos. Si a final de l'any passat s'incrementà un 3,2%, al maig s'augmentarà un 2% addicional. La primera pujada, que s'aplicà al desembre, responia a l'increment de l'IPC de l'any 2010, que el Pacte no efectuà quan tocava i que l'actual Consell del Partit Popular hagué d'ajustar més tard. Ara s'aplica l'IPC de 2011, tal com està estipulat a la concessió de l'únic peatge existent a les Balears.
Així les coses, un turisme passarà de pagar 4,70 euros a abonar-ne 4,80 a partir de maig. Això suposarà que l'anada i tornada a Sóller per a un usuari no resident costi en endavant nou euros amb 60 cèntims. Les motos de no residents pagaran 1,95 euros (cinc cèntims més); les furgonetes, autobusos i camions de menys de dos eixos, 7,55 euros (15 cèntims més); i els camions de més de dos eixos, 8,55 euros (15 cèntims més).
En el cas dels no residents també s'aplicarà l'increment del 2% sobre les tarifes, que són molt més baixes (ara un turisme d'un resident paga 1,20 euros).
El PSM demana el rescat
La revisió de tarifes del túnel de Sóller s'aprovarà almenys amb la majoria absoluta del PP. PSM-IV-E demanarà en el mateix ple que, en lloc de fer noves carreteres, es rescati la concessió d'aquest peatge.
Encara que manquin dades com el nombre de peatges i els
ingressos, aquest negoci va cap a la fallida.
Bastaria que un 6% de la categoria "turismes" anàs per el coll
i no usàs el túnel per convèncer a la companyia explotadora a desistir del negoci.
Aquestes companyies no saben resistir en èpoques de deflació, o sigui
que les tarifes haurien de anar a la baixa, però les pugen.