14 milions per a les carreteres del Llevant
El Consell de Mallorca du endavant un seguit d'actuacions a la comarca per millorar-ne la xarxa viària. Es fa la variant i reformes a la carretera de Son Servera a Sant Llorenç i a Capdepera
Les obres han avançat molt les darreres setmanes a la zona | Foto: A.BASSA
"Una xarxa viària de primera". D'això braveja la comarca del Llevant després de la inversió de més de 14 milions que ha fet el Consell de Mallorca a les carreteres de la zona. Els avantatges són múltiples: més seguretat, millora dels accessos als nuclis turístics i més bons enllaços, a més del màxim respecte al territori. Tot plegat reverteix en els ciutadans, com destacà la presidenta del Consell, Francina Armengol, que ahir visità les obres que es desenvolupen a la comarca.
Els projectes són la variant de Son Servera, la reforma de la via que enllaça Son Servera amb Capdepera i de la que va de Sant Llorenç a Son Servera. A més a més, segons afirmà el director general de Carreteres, Antoni Alemany, la setmana que ve es licitarà la remodelació de la que arriba al port Vell.
Per març, la variant
El punt de trobada va ser el pont del Satrí, on es construeix la variant. L'acte va tenir la presència del batle de Son Servera, Antoni Servera, a més dels representants dels ajuntaments de Sant Llorenç i de Capdepera. Les autoritats varen comprovar allà mateix el desenvolupament d'aquesta infraestructura viària, que és una demanda històrica dels veïns i que serà una realitat el mes de març.
L'obra, inclosa en el Conveni de carreteres, ja s'ha executat en un 80%. El pressupost total és de 10,4 milions d'euros. La variant connectarà les dues carreteres que articulen el trànsit a banda i banda del poble, a la franja litoral, la via de Porto Cristo a Son Servera i, a l'interior, la carretera general que va per Palma, Manacor i Sant Llorenç i que es dirigeix a Capdepera. La connexió dels dos eixos servirà per desviar el trànsit de pas del nucli de la localitat. Quant a la reforma de la carretera de Son Servera a Capdepera, s'hi ha millorat la seguretat. D'una banda, s'ha reforçat el ferm que hi havia, que amb més de 20 anys d'antiguitat s'havia desgastat. El cost ha estat d'1,4 milions, amb un termini d'execució d'un any. Pel que fa a la via que comunica Sant Llorenç amb Son Servera, l'actuació consisteix en un reforç del paviment, amb un sanejament dels trams en mal estat. El projecte s'ha adjudicat per un total de 900.000 euros.
També a Illes Balears
- La defensa de la llengua de Toni Nadal: «A Mallorca xerram català, no mallorquí»
- PP i Vox voten en contra d’invertir tres milions d’euros en ajudes a petites explotacions agràries
- Una vintena de pobles de Mallorca preparen marxes nocturnes simultànies pel proper 31 de juliol
- El primer tinent de batle de Petra va construir una bodega il·legal
- Un vídeo del Govern sobre l'ús responsable de l'aigua rep una allau de crítiques: «S'ha de tenir un bon fetge...»
4 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
El tren de llevant 190 milions d'euros. Seria millor no gastar tant i posar autobusos perquè no hagin de construir carreteres noves. El tren de llevant no soluciona els problemes de mobilitat de la comarca.
Na Francina Armangol segur que no coneix la carretera que va de Manacor ( de Conies ) a la Colònia st Pere. aquesta si és una carretera, de primera regional, llevat dels primers 3,5 km
I la circumvalació d'Algaida??????
asfalt i ciment: em recorda a altres temps...