algo de nubes
  • Màx: 23°
  • Mín: 18°
18°

Sus a les obres de millora del mur de Sineu

S'inicien els treballs de reparació del talús de la trinxera número onze, que s'ensorrà el maig, fet que provocà un greu accident ferroviari que ha deixat durant sis mesos sense servei de tren milers d'usuaris de Manacor, Petra i Sant Joan

44358

Tècnics de SFM i treballadors de l'empresa encarregada de les obres començaren ahir amb els sondejos del terreny.

mserra

Sis mesos després de l'accident ferroviari, l'activitat tornà a la trinxera número onze de Sineu. Ahir, diversos treballadors de Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM) i de la Unió Temporal d'Empreses (UTE) formada per Tecsa, Dragados i Coexa, encarregada de les obres, començaren les primeres tasques de millora del mur, malgrat que el gruix de la reconstrucció s'iniciarà els propers dies. Així, en el transcurs d'ahir dematí, se signà l'acte de replanteig, procediment que dóna fe de l'inici de les obres, i els treballadors hi començaren a fer els primers sondejos i treballs topogràfics per comprovar com estan els terrenys.

El gerent de SFM, Jaume Jaume, anà ahir a Sineu per veure com s'hi iniciaven les actuacions i explicà davant els mitjans de comunicació les properes accions que s'hi duran a terme. Segons Jaume, les obres "tindran un termini màxim d'execució de tres mesos", encara que assegurà que "s'intentarà acabar abans del previst". Si res no ho impedeix, el servei de tren es podria reprendre al febrer i posar punt final així a les molèsties que durant sis mesos han estat el dia a dia dels milers d'usuaris que han hagut de desplaçar-se amb autobús des de Manacor, Sant Joan o Petra per arribar a l'estació de Sineu. Jaume excusa la demora en l'inici de les obres apel·lant a "la lentitud de la tramitació". "Preferírem fer les coses ben fetes, anant passa a passa, complint tots els tràmits i, malgrat el retard, cal dir que la documentació va ser gestionada per la via d'urgència", relatà.

El gerent de SFM apuntà que les obres de reconstrucció, que tenen un pressupost inicial de dos milions trenta-nou mil euros sense estar-hi inclòs l'IVA, "es realitzaran en dues fases. Primer, es demoliran els cinc-cents metres de mur existent i se'n retirarà la terra i, posteriorment, es reestructurarà el talús perquè el tren hi pugui passar sense problemes i a més velocitat". Demanat pels periodistes de quina manera es milloraria el talús, Jaume confessà que, tot i que les obres ja hagin començat, "des de SFM encara estudiam quin reforç és més viable, atès que el terreny és molt complicat".

Incidències

Precisament, fou un ensorrament del terreny el que causà que el maig passat un tren procedent de Manacor descarrilàs i provocàs una trentena de ferits. El Jutjat de Primera Instància i Instrucció numero 7 d'Inca va obrir diligències per aclarir les causes de l'accident, al mateix temps que el Govern n'inicià una investigació. El Partit Popular va personar-se com a acusació popular en les diligències que investiguen l'accident i des d'aleshores els retrets entre el Govern i el PP han estat una constant. Des que l'11 de maig del 2003 Manacor tornà a gaudir del servei de tren, les incidències han estat recurrents. Si se sumen tots els mesos que durant els set anys de funcionament la línia ha estat tancada, s'arriba a més d'un any amb el tren sense circular.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per Toni Parreta, fa mes de 11 anys
Vos imaginau qualsevol linia ferroviaria a l'Europa tancada mig any per un ensorrament del terreny??? això pareix l'India.
Valoració:7menosmas
Per Incompetència manifesta, fa mes de 11 anys
Això durarà més que la construcció de la Seu. En una empresa privada tots els que han passat per Mobilitat, siguin del PP o dels d'ara ja estarien acomiadats de manera procedent i sense indemnització ni dret a prestació d'atur.
Valoració:4menosmas
Per jaume, fa mes de 11 anys
A Bernat, tal volta hauries de llegir millor l'article, el mur és de cinc-cents metres. A mi me pareix bé sempre hi quan serveixi xq això no torni a succeir. Record que na Cabrer va estar més de mig any per reobrir i la línia i "teóricament" havia arreglat qualsevol problema de la via. El resultat és obvi, no es va arreglar. Ara s'han de fer les coses ben fetes.
Valoració:0menosmas
Per Bernat, fa mes de 11 anys
Es una vergonya haver de menester 9 mesos per refer un mur de 12 metres. Justificar-se en "voler fer les coses ben fetes" per a aquesta demora és un insult a la intel.ligència dels ciutadans.
L'altre dia vaig llegir un comentari a un diari digital que deia que a les pròximes eleccions hauriem de triar entre uns lladres i uns incompetents, la veritat és que fets com aquests li donen la raó...
Valoració:7menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente