Sus a les obres de millora del mur de Sineu
S'inicien els treballs de reparació del talús de la trinxera número onze, que s'ensorrà el maig, fet que provocà un greu accident ferroviari que ha deixat durant sis mesos sense servei de tren milers d'usuaris de Manacor, Petra i Sant Joan
Tècnics de SFM i treballadors de l'empresa encarregada de les obres començaren ahir amb els sondejos del terreny | Foto: mserra
Sis mesos després de l'accident ferroviari, l'activitat tornà a la trinxera número onze de Sineu. Ahir, diversos treballadors de Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM) i de la Unió Temporal d'Empreses (UTE) formada per Tecsa, Dragados i Coexa, encarregada de les obres, començaren les primeres tasques de millora del mur, malgrat que el gruix de la reconstrucció s'iniciarà els propers dies. Així, en el transcurs d'ahir dematí, se signà l'acte de replanteig, procediment que dóna fe de l'inici de les obres, i els treballadors hi començaren a fer els primers sondejos i treballs topogràfics per comprovar com estan els terrenys.
El gerent de SFM, Jaume Jaume, anà ahir a Sineu per veure com s'hi iniciaven les actuacions i explicà davant els mitjans de comunicació les properes accions que s'hi duran a terme. Segons Jaume, les obres "tindran un termini màxim d'execució de tres mesos", encara que assegurà que "s'intentarà acabar abans del previst". Si res no ho impedeix, el servei de tren es podria reprendre al febrer i posar punt final així a les molèsties que durant sis mesos han estat el dia a dia dels milers d'usuaris que han hagut de desplaçar-se amb autobús des de Manacor, Sant Joan o Petra per arribar a l'estació de Sineu. Jaume excusa la demora en l'inici de les obres apel·lant a "la lentitud de la tramitació". "Preferírem fer les coses ben fetes, anant passa a passa, complint tots els tràmits i, malgrat el retard, cal dir que la documentació va ser gestionada per la via d'urgència", relatà.
El gerent de SFM apuntà que les obres de reconstrucció, que tenen un pressupost inicial de dos milions trenta-nou mil euros sense estar-hi inclòs l'IVA, "es realitzaran en dues fases. Primer, es demoliran els cinc-cents metres de mur existent i se'n retirarà la terra i, posteriorment, es reestructurarà el talús perquè el tren hi pugui passar sense problemes i a més velocitat". Demanat pels periodistes de quina manera es milloraria el talús, Jaume confessà que, tot i que les obres ja hagin començat, "des de SFM encara estudiam quin reforç és més viable, atès que el terreny és molt complicat".
També a Illes Balears
- Recollida de signatures contra la macrourbanització de Palma
- Ha mort Francesc Moll i Marquès, fundador del GOB, hereu de Can Moll i editor compromès amb la llengua catalana
- Oferta milionària per a comprar la plaça de toros de Palma
- El batle de Petra va aprofitar el càrrec per ‘auto-legalitzar’ el seu lloguer turístic i forçar la legalització de la bodega de ‘Coleto’
- Els hotelers llancen la campanya 'Tourist, go home happy' amb la intenció de contrarestar les multitudinàries protestes contra la turistització
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Vos imaginau qualsevol linia ferroviaria a l'Europa tancada mig any per un ensorrament del terreny??? això pareix l'India.
Això durarà més que la construcció de la Seu. En una empresa privada tots els que han passat per Mobilitat, siguin del PP o dels d'ara ja estarien acomiadats de manera procedent i sense indemnització ni dret a prestació d'atur.
A Bernat, tal volta hauries de llegir millor l'article, el mur és de cinc-cents metres. A mi me pareix bé sempre hi quan serveixi xq això no torni a succeir. Record que na Cabrer va estar més de mig any per reobrir i la línia i "teóricament" havia arreglat qualsevol problema de la via. El resultat és obvi, no es va arreglar. Ara s'han de fer les coses ben fetes.
Es una vergonya haver de menester 9 mesos per refer un mur de 12 metres. Justificar-se en "voler fer les coses ben fetes" per a aquesta demora és un insult a la intel.ligència dels ciutadans. L'altre dia vaig llegir un comentari a un diari digital que deia que a les pròximes eleccions hauriem de triar entre uns lladres i uns incompetents, la veritat és que fets com aquests li donen la raó...