L'Ajuntament de Manacor ha acceptat finalment l'opció proposada des de la Conselleria de Mobilitat i no impedirà que la futura línia de tren que unirà Manacor i Artà passi per l'actual passeig del Ferrocarril.
El regidor d'Urbanisme, Bernat Amer, informà que la setmana que ve "ens reunirem amb el conseller Gabriel Vicens per proposar-li les millores que creim que cal fer en el passeig perquè el pas del tren tram no dugui el caos a Manacor". Així, des de la Sala proposaran a la Conselleria de Mobilitat que "a més de millorar la circulació i la imatge del passeig del Ferrocarril, construeixi una nova ronda des de la plaça Madrid fins a la rotonda de l'Hospital", segons aclarí Amer.
Trànsit
Segons el regidor d'Urbanisme, la construcció de la nova ronda de l'Hospital permetria "alliberar el passeig de gran part del trànsit que l'ha de travessar per anar a l'Hospital, a Porto Cristo, a Cales de Mallorca, a Felanitx i a Ciutat".
I és que cal recordar que, segons dades de l'Ajuntament, cada dia recorren aquest passeig devers vint-i-set mil cotxes.
Segons el regidor d'Urbanisme, la reunió de l'equip de govern de Manacor amb la Conselleria de Mobilitat servirà per "aconseguir que el pas del tren tram per dins la ciutat es faci de la millor manera possible i sense molestar els veïns i tampoc els que hauran de continuar agafant el cotxe".
Sí al tren tram
Els dos partits que formen el Govern de Manacor, AIPC i el Partit Popular, han assumit que "no hi ha alternativa possible i la decisió de fer passar el tren tram pel passeig està presa", explicà el regidor d'Urbanisme per AIPC, Bernat Amer. Per això, des de l'Ajuntament de Manacor creuen que "el que cal fer és demanar que la nova línia de tren dugui millores a Manacor i cap molèstia als veïns", afegí Amer.
Per altra banda, no cal oblidar que durant la reunió que l'Ajuntament mantindrà amb la Conselleria de Mobilitat es demanarà al Govern que les obres del futur tren tram vagin acompanyades d'una millora important del passeig del Ferrocarril. Unes millores que "han de convertir el que s'havia concebut com una gran via que integrava la ronda de circumval·lació per a cotxes, el passeig de vianants i el carril bici en un nou passeig apte perquè hi passi el tren", exigí el regidor d'Urbanisme.