Els Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM) estudien fer arribar a Porto Cristo el futur tren tram del Llevant. Des de l'Ajuntament de Manacor, han confirmat que "els Serveis Ferroviaris ens han presentat un plànol amb els dos traçats possibles de la futura línia Son Carrió-Porto Cristo", explica el regidor d'Urbanisme, Bernat Amer.
De moment, la part que unirà el nucli llorencí de Son Carrió amb Porto Cristo "es troba en fase d'estudi i es deixarà pendent almenys fins a la pròxima legislatura", aclareix el director general de Mobilitat, Antoni Contestí. En qualsevol cas, des del Consistori manacorí, l'edil d'Urbanisme manifesta que "tots els qui vivim a Porto Cristo hem d'estar contents, perquè el projecte del futur ramal respon a les reivindicacions que durant anys hem fet des de tots els nuclis de població del municipi".
Cal recordar que la construcció de la línia ferroviària fins a Porto Cristo ja es preveu en el projecte del tren tram que unirà Manacor amb Artà. Així, s'ubicaran uns tallers i unes cotxeres a Son Carrió, precisament l'estació des d'on ha de partir el primer ramal que arribarà fins a la costa.
Reunió per gener
Segons ha avançat a aquest diari Bernat Amer, el titular d'Urbanisme a la capital del Llevant, "després de les festes de Sant Sebastià ens reunirem amb el conseller de Mobilitat, Gabriel Vicens, per acordar el traçat del tren tram pel passeig del Ferrocarril".
Serà llavors, presumiblement, que des de l'equip de govern de Manacor (PP-AIPC), en principi contrari al pas del futur tramvia per dins la ciutat, en concret per l'actual passeig, plantegin com a compensació la possibilitat d'allargar l'eix ferroviari fins a Porto Cristo.
Amb tot, l'estudi d'enginyeria que ha definit el recorregut de la línia prevista entre Manacor i Artà ja ha plantejat al primer d'aquests consistoris els dos corredors que s'estudien per enllaçar Son Carrió amb Porto Cristo. Així, el traçat nord sortiria del nucli llorencí i passaria per la falda nord del puig de Son Tovell per discórrer després en paral·lel a la carretera MA-4022, que precisament uneix Porto Cristo amb Son Carrió.
L'altra opció que proposen des dels Serveis Ferroviaris de Mallorca és el corredor sud. Partiria de Son Carrió i passaria pel vessant sud de Son Tovell per enfilar cap a la MA-4020, que connecta Manacor amb PortoCristo, i acabar en aquest centre turístic.
A més, tal com està dissenyat el projecte damunt el mapa, l'estació d'arribada a Porto Cristo se situaria a la plaça coneguda com del Monument, un petit espai situat a l'àrea urbana d'aquesta localitat i que es troba entre l'avinguda dels Pins i la carretera de Son Servera. Aquesta serà, per ventura, la primera estació del futur tren tram al nucli turístic del Llevant, una fita que des de la Sala fan comptes assolir ben aviat.