El vicepresident del Govern, Antoni Costa (PP), no consenteix que «diguin que el Govern es ven» i nega que es faci de la llengua «una eina de confrontació».
Costa s'ha pronunciat així, aquest dimarts, al ple del Parlament, en resposta a una pregunta de la diputada de Més per Mallorca Maria Ramon, que ha volgut saber si la llengua catalana és la moneda de canvi per als pressupostos del 2025, que negocien el Govern del PP amb el grup parlamentari d'extrema dreta Vox.
«El Govern ha deixat clar que té línies vermelles, que són les mateixes que quan es va negociar la investidura de la presidenta Marga Prohens, i el sostre de despesa dels pressupostos del 2024. No ens hem mogut ni un mil·límetre», ha reivindicat el també conseller d'Economia, Hisenda i Innovació.
Costa ha assegurat que «estam orgullosos de ser una comunitat bilingüe, amb dues llengües cooficials». Per aquest motiu, ha defensat «l'Estatut d'Autonomia, que aquest Govern protegeix, cuida i sobretot respecta». «Creim en el bilingüisme cordial sense confrontació» i «no consentiré que diguin que aquest Govern es ven».
Tot i les paraules de Costa, i davant les noves exigències de Vox al PP a canvi dels pressupostos, la diputada de MÉS Maria Ramon ha advertit al partit de la presidenta Prohens que «els drets lingüístics no es negocien, es defensen i s'amplien».
La diputada de MÉS ha retret al Govern els atacs al català i els retrocessos en matèria de drets lingüístics, així com «haver-los cedit a Vox a canvi d'una cadira al Consolat».
«Volem que el Govern defensi la llengua i la identitat pròpia, però seure a negociar els drets lingüístics dels mallorquins és imperdonable», ha expressat Ramon. «No renunciarem mai a la llengua pròpia, perquè defensar-la és fer front a qui ens vol muts, invisibles i sotmesos», ha finalitzat.
3 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
MATRIXJa te vaig dir una vegada que de veres vius a Matrix, perquè la realitat la tens ben embullada. Un monolingüe catalanista hauria de ser un castellanoparlant catalanista, i no en conec cap. Per altra banda, estic content de veure que tothom està d'acord amb el meu comentari anterior.
Mientras haya monolingues catalanistas....
Mentre hi hagi monolingües castellans, el "bilingüisme cordial sense confrontació" només es pot aconseguir si els veritablement bilingües renunciam als nostres drets. Si qualcú creu que no és així, que m'ho expliqui.