El pilot britànic Jenson Button (Honda) es va endur la victòria en el Gran Premi d'Hongria, tretzena prova del Mundial. La segona posició va ser per al català Pedro Martínez de la Rosa (McLaren), que va acabar per davant Nick Heidefeld (BMW).
Els dos grans favorits, Fernando Alonso (Renault) i Michael Scumacher (Ferrari), varen haver d'abandonar la cursa per problemes mecànics. Tots dos havien protagonitzat unes espectaculars remuntades, després de sortir des de posicions molt endarrerides. Primerament va ser l'asturià que va quedar fora quan restaven 18 voltes, a causa d'un problema en la roda de darrere després del canvi a pneumàtics llisos, mentre que el de Ferrari va abandonar després de destrossar el seu monoplaça botant la «chicane» en dues ocasions davant la pressió del McLaren de De la Rosa.
Aquesta és la primera victòria de Button després de 113 grans premis disputats i el primer podi per al català, raó per la qual, després d'aquests resultats, el Mundial no canvia en les seves dues primeres posicions i l'avantatge d'Alonso sobre «Schumi» es manté en 11 punts.
Aquest Gran Premi d'Hongria va començar d'una manera espectacular a causa de la intensa pluja que va caure al llarg de tot el matí i que va propiciar una sortida amb un nigul d'aigua, en la qual l'asturià i Schumacher varen iniciar cada un la seva particular escalada de posicions, després de sortir des de l'onzè i el quinzè lloc, respectivament.
L'asturià va passar Felipe Massa en la segona volta amb una maniobra espectacular i el seu company Fisichella en la tercera. En aquell moment posà la vista en el seu gran rival Michael Schumacher, amb el qual va mantenir un emocionant duel en la quarta volta, que el campió espanyol va culminar amb una impressionant passada per fora al del «Cavallino Rampante». En aquell moment, Alonso es col·locava quart.
De la Rosa no quedà enrere i es lluïa avançant l'Honda de Rubens Barrichello, de manera que es posà segon i amb la cursa liderada pel seu company «Iceman» Raikkonen. Mentrestant, en poc més de cinc voltes, Alonso havia passat de la quinzena posició a la tercera, aquesta a causa de l'entrada a «boxes» de Barrichello. Tot això amb la pista banyada i amb bassiots en algunes zones del circuit.
Va aparèixer llavors Fisichella cercant la cinquena posició de Schumacher, i aquest nou duel Renault-Ferrari va acabar una altra vegada favorable als blaus. Arribaven els problemes per a «Schumi», que va topar amb el monoplaça de l'italià i no tenia més remei que entrar en «boxes» perquè li col·locassin un aleró nou. Fisichella havia fet el més difícil, però després de la gesta va llenegar sobre si mateix i va sortir tot sol en un revolt.
Fernando Alonso rodava amb magnífics temps i contínues voltes ràpides. En la volta 19, Raikkonen entrava en «boxes» i Alonso ja era líder de la cursa; tan sols sis voltes després doblegà Schumacher. El ritme de l'asturià era infernal. Llavors va acabar una correguda i en va començar una altra. Raikkonen pujà damunt del Toro Rosso de Vitantonio Liuzzi i provocà la sortida del 'safety car', moment que va aprofitar Janson Button per col·locar-se entre els dos espanyols, que després de l'accident varen entrar a «boxes».
La cursa començava de nou i Schumacher va perdre el control del seu monoplaça, però va aconseguir controlar-lo i continuar en cursa. A l'equador d'aquest Gran Premi (volta 35), Button era el nou rival d'Alonso i ambdós s'alternaven en la volta ràpida. Els pneumàtics mixtos del Ferrari de Michael feien que el bavarès s'acostàs a la cinquena posició, ja que la pista estava cada vegada més eixuta. Quan restaven 19 voltes per al final de la cursa, va arribar el problema d'Alonso amb la roda esquerre de darrere, ja que perdé el control del seu monoplaça i s'estavellà contra la tanca de seguretat. El problema va ser amb el «palier», però tal com va indicar el mateix pilot de Renault, no es pot queixar, perquè aquest és «el primer problema mecànic que tenc aquesta temporada».
Després d'això, el pilot alemany es col·locava segon per darrere de Button, però quan mancaven tres voltes per a la finalització va aparèixer Pedro Martínez de la Rosa, que va acabar avançant-lo i provocà, amb la seva pressió, l'incident del Ferrari amb la «chicane». Schumacher era després superat per Heidfeld i va haver d'abandonar quan era quart.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.