Vidal Felani, rotund: 'Si qualque directiu em telefona, ho denuncii'

L'àrbitre assistent mallorquí del Llevant-València no se sent pressionat

TW
0

G.NADAL.Palma.
Enrique Vidal Felani és, amb Antonio Ibáñez Jiménez, l'únic àrbitre asistent mallorquí de la Primera Divisió. Aquesta temporada ha acompanyat habitualment el gallec Evaristo Puentes Leira, encarregat de dirigir demà el Llevant-València, i no serà diferent al Ciutat de València. El palmesà Vidal Felani sap que tothom li traurà la seva procedència per poc que la seva actuació tingui influència en una jugada polèmica, un fora de joc o un penal. Aquest diari parlà amb l'assistent abans de viatjar cap a València, i aquestes són les impressions d'un professional de l'arbitratge que no s'amaga.

-Els àrbitres ja estem acostumats. És veritat que fa onze dies, quan vaig conèixer que Puentes Leira era l'àrbitre designat pel Llevant-València, vaig tenir els meus dubtes respecte si seria auxiliar en aquest partit. Però Evaristo (Puentes Leira), com ha fet tot l'any, no em demostrà cap dubte i em va dir que jo seria l'assistent. I li estic agraït per la seva confiança. -Perfectament. És part de la meva feina i ho tinc assumit.

-És un partit més?
-Sí, és clar. Som jutge de línia professional i encara que som conscient que el resultat del partit pot influir en la sort del Mallorca tothom pot tenir la tranquil·litat que el fet que sigui mallorquí no influirà per res en les meves decisions. Estic tranquil.

-Però heu de reconèixer que algú pot tenir dubtes de la seva imparcialitat...
-Una errada o decisió polèmica seva, cap una banda o l'altra, aixecaria tot tipus de suspicàcies. Estau preparat?

-Heu rebut cap telefonada de qualque directiva dels tres clubs «interessats»?
-Cap ni una. I ja sé per què m'ho demanes...(rialles). Pots tenir la seguretat que si m'haguessin cridat la denúncia ja seria als jutjats.

-Vós sou mallorquí. I mallorquinista?
-(pausa)...No em declar mallorquinista...,ni antimallorquinista.