El ciclista espanyol Francisco Mancebo (Illes Balears) acaronà el triomf a la setena etapa del Tour de França, protagonitzant una escapada en els darrers quilòmetres al costat d'Íker Flores (Euskaltel) i l'italià Filippo Pozzato (Fassa Bortolo), que finalment s'adjudicà el triomf a l'esprint.
Els tres ciclistes partiren del grup quan quedaven només cinc quilòmetres i aconseguiren la diferència suficient per arribar a meta. En aquesta escapada, Mancebo fou el qui més esforços va fer, però Pozzato se n'aprofità i fou al final el més ràpid. Això no obstant, Paco Mancebo aconseguí rapinyar uns segons (10) respecte dels favorits, que arribaren agrupats, i s'hi han de sumar els vuit segons de bonificació que atorga la tercera posició.
El dia començà amb les típiques escapades primerenques que no arribaren a bon port intentant aprofitar les contínues pujades i baixades del recorregut d'ahir. L'aparició del fort vent a la zona de la Bretanya francesa i els moments de forta pluja foren aprofitats pel conjunt CSC per accelerar el ritme, cosa que provocà diferents talls en el gran grup. Per culpa del fort ritme, el paquet quedà dividit i quedaren endarrerits grans velocistes com O'Grady, Nazon o Kirsipuu, i un dels ciclistes importants com és el francès Moreau (Crédit Agricole).
Gràcies a la feina de Cofidis, per a O'Grady, i de Crédit Agricole, per a Moreau, aquest segon grup pogué enllaçar amb el de davant quan encara quedaven uns vint quilòmetres per la meta. Abans havien atacat García Acosta (Illes Balears), Piil (CSC), Petrov (Saeco) i Cancellara (Fassa Bortolo), que arribaren a tenir un avantatge de mig minut respecte dels perseguidors.
Però aquesta escapada amb perillosos rodadors fou neutralitzada a falta de vuit quilòmetres gràcies a la feina dels equips dels velocistes. Després arribaren distints atacs per evitar l'esprint final, que no pogueren ser controlats.
Es formà un petit grup i, aprofitant una darrera pujada pogueren escapar-se Mancebo, Flores i Pozzato. El ciclista de l'Illes Balears arribà als darrers metres en primera posició, sol·licità el relleu de Pozzato, que no perdé mai la roda de Mancebo, però que es resistia a ocupar la primera posició. Iker Flores, que havia perdut uns metres, s'enganxà a la roda de Pozzato i el trio arribà així a la darrera recta. L'italià del Fassa Bortolo Pozzato va fer valer la seva indiscutible qualitat de velocista i s'adjudicà el triomf amb solvència.
El ciclista de l'Euskalter Iker Flores arribà en segona posició, mentre que Mancebo era tercer. El gran grup amb la totalitat dels grans favorits al triomf final arribà a deu segons. Mancebo havia aconseguit avantatge, malgrat que l'esforç realitzat no serà de franc. En tot cas, les previsions apunten que la jornada d'avui serà tranquil·la i el gran grup gaudirà dilluns de descans. Així, el líder de l'Illes Balears Paco Mancebo no ha de tenir problemes per recuperar-se de l'esforç realitzat abans d'arribar a la muntanya.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.