TOMEU GARCIES. Palma.
El PSM va llançar a la resta de partits del Pacte de Progrés una proposta per declarar el parc natural de Tramuntana en aquesta legislatura.
El president del PSM, Pere Sampol, va plantejar un procediment alternatiu a l'exposat per la Conselleria de Medi Ambient per tramitar el parc. Per aquesta proposta es podria aprovar la declaració del parc natural de abans de maig mitjançant una norma de caràcter general que es podria treure endavant amb un decret o per una llei parlamentària tramitada per procediment d'urgència.
La principal diferència amb la proposta de la Conselleria de Medi Ambient és que el text de declaració només delimitaria l'espai inclòs al parc però no entraria a regular amb detall la normativa a aplicar com sí ho faria el posterior pla de gestió, que no s'aprovaria fins a la propera legislatura.
Per treure endavant el Pla d'ordenació dels recursos naturals (PORN), el Govern disposaria d'un any des de la declaració de parc.
Els nacionalistes varen posar damunt la taula un esborrany que definiren com un document de bases sobre el qual negociar però que constitueix una proposta de llei ben articulada on es fixen uns mínims de protecció.
Per Sampol, aquest sistema «elimina molts dels obstacles polítics que dificulten l'aprovació del parc i dóna l'oportunitat de consensuar el PORN amb tots els ajuntaments, persones i associacions i entitats afectades».
Sampol va afirmar que «el projecte compagina la conservació del patrimoni natural amb un desenvolupament sostenible».
En aquest sentit exposà que «a tot el món en una declaració de parc els primers interessats i beneficiats són els propietaris perquè això els permet avantatges que donen una rendibilitat econòmica. Hem de generar una complicitat a favor del parc».
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.