Pimeco i Afedeco llancen 'El petit comerç està al seu prime' per a conquerir els consumidors més joves

TW
0

La patronal del Petit i Mitjà Comerç de Mallorca (Pimeco), amb la col·laboració de la Federació Patronal d'Empresaris de Comerç de Balears (Afedeco), ha presentat la nova campanya 'El petit comerç està al seu prime', una iniciativa que té l’objectiu d’apropar el comerç de proximitat als joves i modernitzar-ne la percepció.

La presentació ha comptat amb la participació de la presidenta de Pimeco, Carolina Domingo, i amb el suport institucional del director general d'Empresa, Autònoms i Comerç, José Antonio Caldes, el coordinador general de l'àrea de Comerç de l’Ajuntament de Palma, Antonio Fuster, i el director insular de Promoció Econòmica i Producte de Mallorca, Álvaro Roca.

La iniciativa neix d’una realitat preocupant: segons un informe recent de la FAD Juventud en col·laboració amb Amazon, un de cada quatre joves opta gairebé exclusivament per la compra en línia. Davant aquest escenari, la campanya proposa noves narratives per a reconnectar amb la joventut i posar en valor els avantatges del comerç local.

Amb el lema 'El petit comerç està al seu prime', la campanya cerca demostrar que el comerç de proximitat no només s’adapta als nous temps, sinó que pot estar en el seu millor moment. S’adreça a joves d’entre 16 i 30 anys amb continguts audiovisuals dinàmics, publicats a Instagram, Facebook i TikTok, i amb referències culturals actuals i llenguatge proper.

La campanya té una durada de vuit setmanes i es publicarà un vídeo setmanal amb creativitats orientades a aquest segment. A l’acte s’han mostrat els dos primers vídeos ja disponibles a les xarxes, de Pimeco i Afedeco, creats amb l’assessorament de dos estudiants del grau de Màrqueting de l’Institut Berenguer d’Anoia d’Inca, Rosa Aguiló i Joaquín Callejas, que també han participat activament en l’esdeveniment.

L'objectiu de la campanys és incentivar el consum en el petit comerç per part del públic jove, millorar-ne la percepció dins aquest segment poblacional, modernitzar la imatge del comerç tradicional, i fomentar la presència digital del petit comerç i el seu engagement a xarxes socials.