ZP tocarà pensions abans de final d'any
El cap de l'Executiu assegura davant el Fòrum de l'FMI que la reforma de les pensions serà pràcticament imminent
Somavia (OIT), Staruss Khan (FMI), Johnson Sirleaf (presidenta de Libèria) i Zapatero | Foto: Kote Rodrigo
Les pensions es tocaran abans del 2011. El president del Govern espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, assegurà ahir que pretén remetre al Parlament la reforma de les pensions "abans de final d'any", una vegada que la Comissió del Pacte de Toledo remeti l'informe al Govern. Durant una roda de premsa a Oslo, després de defensar la seva reforma Laboral en el Fòrum de l'ocupació del Fons Monetari Internacional (FMI) i l'Organització Internacional del Treball (OIT), el cap de l'Executiu assenyalà que el projecte de llei esmentat tindrà en compte l'esperança de vida dels espanyols -la segona més alta després dels japonesos- i la necessitat de tenir unes pensions millors en el futur.
"És bastant evident que per tenir pensions millors, que arribin a tots, tenint en compte la piràmide poblacional i pensant en el futur, hem de tenir un temps de vida laboral suficient per als que s'hagin de jubilar en deu anys tinguin sense problemes una bones pensions", subratllà. En aquest sentit, cal apuntar que si un govern sap que d'aquí a deu o quinze anys el sistema de pensions, "la columna" de l'Estat del benestar, pot tenir problemes, ha d'actuar. "I ho farem", insistí ZP, que ha apostat perquè l'Executiu s'anticipi al que pugui succeir d'aquí als deu anys vinents. "No serà fàcil, però com cal, ho farem", va emfatitzat.
Juntament amb la reforma de pensions, defensà també la reforma de les polítiques actives d'ocupació, que han d'estar basades en l'ocupabilitat i la formació, i la reforma del sistema financer, del qual va dir que ha recuperat la "tranquil·litat i confiança" després de la publicació dels test d'estrès. ZP també apostà per tenir una "visió diferent" del que es considera ocupació i desocupació com a conseqüència de la crisi econòmica i assegurà que els desocupats que estiguin rebent formació no han de ser considerats aturats perquè estan "treballant per al país". Zapatero també va voler defensar que a l'Estat el 80% dels desocupats està percebent algun tipus de prestació, tot i admetre que l'economia espanyola té una taxa "molt alta" d'atur, que atribuí a l'"explosió demogràfica", després d'haver-se incrementat la població activa en 5,2 milions de persones en la darrera dècada. Durant la seva intervenció al Fòrum, ZP apostà per "generar noves idees" i ha posat com a exemple que la protecció social estigui "més vinculada" al treballador i que es faci costat "més directament" a l'empleat que el lloc de treball o l'empresa. "Aquesta és la clau", indicà, després d'assegurar que l'Estat, per com ha viscut les crisis, "serà un bon laboratori".
També a Illes Balears
- Arruixada ciutadana contra Marga Prohens
- El conseller d’Educació diu que fa comptes augmentar la segregació del alumnes per raó de llengua, però no aclareix amb quin pressupost
- L’Associació d’Usuaris del Tren denuncia un cas de xenofòbia, actituds incíviques i demana a SFM que actuï
- Alexandre Miquel Novajra: «Més que la volta al món en tres-cents dies, faig la volta al dia en tres-cents mons»
- Camisetes verdes exhaurides. Divendres se'n distribuiran 10.000 més
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Com que ells i els seus amics tenen bon sous i tendran pensions astronòmiques (les màximes públiques amb només 7 anys cotitzats, i a més les privades) es tracta de buidar un poc més les burxaques dels que tenen poc cèntims.
Podem començar a tremolar...