El secretari d'Estat de Cultura es compromet a «executar una intervenció d'urgència» pel Castell d'Alaró

Jordi Martí, secretari d'Estat de Cultura visita Alaró i escolta les demandes de l'associació Al-Rum i de Més per Alaró per protegir el Castell

TW
0

Aquest dimarts 15 de juliol, el secretari d’Estat de Cultura, Jordi Martí, acompanyat del diputat de Més per Mallorca al Congrés, Vicenç Vidal, ha visitat Alaró i s’ha reunit amb l’associació Al-Rum per conèixer de primera mà la situació del Castell d’Alaró, un dels béns patrimonials més emblemàtics de Mallorca.

La reunió ha estat possible gràcies a la mediació de Vicenç Vidal, diputat de MÉS per Mallorca a la cambra baixa i del grup municipal de MÉS per Alaró, que han treballat per fer possible «un espai de diàleg entre l’administració estatal i la societat civil local». Martí ha valorat «molt positivament» la visita i s'ha compromès a «treballar per una intervenció d'urgència donada la importància històrica, cultural i simbòlica del castell d'Alaró i el seu delicat estat de conservació».

El portaveu de MÉS per Alaró, Adolfo Collado, ha afirmat que «el Castell d’Alaró necessita accions concretes i recursos reals. Demanam al Ministeri de Cultura que s’impliqui de manera decidida en la seva conservació i restauració, aportant finançament. Tot i ser de titularitat pública, la gestió del Castell d’Alaró continua sent una assignatura pendent».

Finalment, Collado ha clos: «És hora que totes les administracions, també l’Estat, assumeixin la responsabilitat que els correspon amb un dels símbols patrimonials més estimats de Mallorca».