La Catedral de Mallorca inaugura una exposició sobre el paper de les dones mallorquines al món cristià

TW
0

La Catedral de Mallorca inaugura aquest dijous l'exposició 'Dones al món cristià. Una visió des de la perspectiva mallorquina', amb què es pretén ressaltar el protagonisme de les dones religioses a la societat de l'illa des dels primers segles del cristianisme fins a l'actualitat.

El director del Museu d'Art Sacre de Mallorca -on s'exposa la mostra-, Mateo Tous, ha presentat la iniciativa aquest dimecres al matí.

En un comunicat, la Catedral ha ressenyat el paper que varen tenir les dones, moltes anònimes, en la propagació de la fe, en l'establiment de les comunitats eclesiàstiques i en la vida espiritual, social i cultural de l'Església.

Entre elles destaquen algunes de les protagonistes de l'exposició, com són Santa Catalina Tomàs, sor Catalina de Torrella, sor Elionor Ortiz, Elisabet Cifre, sor Clara Andreu Malferit, sor Clara Maria Ponç de Lleó, sor Anna Maria del Santíssim Sagrament, beata sor Francinaina Cirer, sor Concepció de Sant Josep Ribas de Pina o Alberta Giménez.

«Totes van ser dones de caràcter i empenta, que varen voler governar les seves vides i varen marcar espais propis. En definitiva, varen tenir veu pròpia en un món principalment masculí», ha subratllat la Catedral.

L'exposició, en línies generals, fa un viatge des de l'antiguitat tardana i l'època medieval, en què les dones varen tenir un paper fonamental, fins als segles XIX i XX, plens de profundes transformacions socials polítiques i econòmiques que varen implicar canvis a la seva vida i les seves funcions.

Entremig passa pels segles XVI i XVII, amb l'expansió dels convents femenins, i fa un èmfasi especial en la figura de Santa Catalina Tomàs, l'única santa de Mallorca.

Entre els objectes exposats destaquen la 'Caixa de novícia', un retrat d'Elisabet Cifre de Colònia, un manuscrit de sor Anna Maria del Santíssim Sagrament, la professió monàstica de Santa Catalina Tomàs i una escultura de Sor Francinaina Cirer.

La mostra s'inaugura dijous a les 18.00 hores i estarà oberta al públic, al Museu d'Art Sacre de Mallorca, fins al 31 d'octubre del 2026.