“Un referèndum mai no és una provocació”
El cineasta català Ventura Pons inaugura. CineCiutat exhibeix per a l’ocasió les pel·lícules 'Any de Gràcia, Morir (o no) i Amic/ Amat'
El cineasta català Ventura Pons (Barcelona, 1945) aterrà ahir a Palma per inaugurar amb la projecció d'Any de Gràcia el cicle que la Setmana internacional del cinema europeu dedica a la seva filmografia i que també inclourà les projeccions de Morir (o no) i Amic/ Amat. Pons acudí a CineCiutat per mantenir un col·loqui amb els espectadors de la pel·lícula i destacà en gran manera el renaixement del antic Renoir gràcies a la intervenció ciutadana. "És important que passin coses així perquè durant molts d'anys la desídia ha provocat una gran minva en l'assistència de la gent a les sales", apuntà Pons. "És un escàndol intolerable a l'Estat la manca d'estima per allò propi". El director posà com a exemple que les inversions en cinema suposaven fins a l'any passat "el 10% de les que hi fan els francesos", mentre que ara "ni tan sols arriben al 3%". "Quan em varen explicar el cas de CineCiutat, vaig dir tot d'una que podien comptar amb mi, perquè és fonamental donar suport a iniciatives com aquesta. La gent diu ‘això no pot ser' a molts nivells".
També a Illes Balears
- Mercadona acomiada una treballadora per haver atès els clients en català
- 15J: Tothom a omplir els carrers de Palma i Eivissa en contra de la turistificació i per una vida digna
- Vox ara s’indigna per un cartell que combat simbòlicament el feixisme
- Milers de persones clamen a Palma: «Davant la turistificació de les nostres vides, trobaran un poble combatiu»
- L’STEI denuncia que la manca d’aspirants a oposicions és una mostra de «la crisi de la docència»
4 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
i què diria tota aquesta gent tan modèlica i democràtica si se fes un referéndum sobre la pena de mort després d'un atemtat terrorista amb víctimes mortals?
Dir la teva opinió, practicar la democràcia, pensar, llegir un llibre, enraonar, tenir eima, seny, ser intel.ligent, manifestar-se. Tot això per ells també és una provocació.
Una provocació i possiblement un delicte.
Als països civilitzats s'inverteix en cultura. Als incivilitzats, els ases que hi viuen en diuen d'això "xupar del bote". Als països civilitzats si un sector es vol independitzar, ho pot fer només que tengui viabilitat econòmica. Als incivilitzats els ases que hi viuen amenacen a qui democràticament vol consultar sobre el tema amb l'exèrcit esgrimint com a raó una constitució contrària als drets humans. Tot perquè com que precisament l'esmentat sector té viabilitat econòmica i la resta no fa més que xuclar-li la mamella per viure mantinguts per ells com una "querida" o com moltes divorciades/ats aprofitades/ats ("xupar del bote" aquí si) , no el volen deixar partir no fos que per mantenir-se hagin de fer feina.