Arca celebra la Mare de Déu d'agost amb una visita als temples
Una ruta pel centre de Palma dóna a conèixer el patrimoni artístic
Unes quaranta persones, la majoria dones, es congregaren ahir davant de la seu de l'Associació per a la Revitalització del Casc Antic (ARCA) amb l'objectiu de fer un recorregut per diferents esglésies de Palma i observar les diferents dormicions de la Mare de Déu que s'hi conserven. Abans de començar, però, Biel Barceló, vicepresident d'ARCA i guia de l'expedició, va fer dues puntualitzacions. La primera és que a Mallorca no es representen dormicions, sinó morts de la Mare de Déu. Aquest culte a la seva mort prové del que a Egipte es feia a Ossiris. És, per tant, un exemple de tants de cristianització de les festes antigues. La segona puntualització de Barceló remet a aquest fet: «Aquesta no és una visita feta amb visió teològica, jo explic la iconografia des d'una visió que té en compte l'art». Les primeres celebracions del 15 d'agost vénen de l'església copta del s.VI a Constantinobla, capital de l'Imperi Romà d'Orient. Barceló explicà que l'antiguitat d'una Mare de Déu es pot saber de dues maneres. Una és amb el nombre de capes de roba que du. Així, túnica, mantell, toca i vel indicarien que estam davant d'una Mare de Déu antiga. El color del mantell també orienta en aquest sentit. El vermell imperial dóna pas al blau de la «reina del cel», al qual segueix el blanc de les imatges més properes en el temps.
També a Illes Balears
- Ha mort Manel Domenech, incansable lluitador per la Llibertat i la República
- Indignant: Les Illes Balears i el País Valencià es queden sense el nou canal en català de RTVE
- Damià Pons: «Sempre ha estat el teu amor a Mallorca i a la seva gent el motor que ha determinat les teves passes en el món de la política»
- La Marina de Llucmajor, sacrificada per un megapolígon industrial fotovoltaic
- Tot a punt per a la Diada per la Llengua més reivindicativa: «No es pot agredir impunement la llengua, el territori i la memòria d’un poble»
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.