«Cultures del món»: un repàs als tresors provinents de noves terres
El museu de Dinamarca cedeix 120 objectes de la seva col·lecció
Més de 120 objectes formen l'exposició itinerant Cultures del món, una extracció de peces del Museu Nacional de Dinamarca i que el mateix comissari de la mostra, Albert Costa, va definir com «un homenatge a la capacitat creadora de l'ésser humà» i «tot un privilegi poder disposar d'una centèsima part de la col·lecció danesa». D'entre les peces vingudes a Palma hi podem trobar des d'un collaret que va pertànyer a James Cook fins a escultures asteques que Hernan Cortés va enviar a Carles V. Aquesta col·lecció té el seu origen en el nou mapamundi que es configurà al principi del segle XVI tenint com a fites cabdals l'arribada al cap de Bona Esperança (1488) i fer la primera volta al món al 1522. Els elements de la mostra són extrets de tots aquests viatges i s'hi poden trobar objectes des de l'Àfrica, Amèrica, el Pacífic o el continent asiàtic. Fou així com reis i prínceps humanístes ompliren els seus palaus d'objectes exòtics vinguts directament de les noves terres i que col·locaven en les anomenades wunderkammern (cambres de maravelles). D'aquestes, una de les més impactants fou la del rei Frederic III que va establir, dins el seu castell de Copenhaguen, fins a nou sales ordenades temàticament d'objectes forans i que ara formen part de la col·lecció del Museu Nacional de Dinamarca, un dels més importants d'Europa en aquest tipus de vestigis.
També a Illes Balears
- L’Assemblea de Docents denuncia l’ofensiva contra l’educació pública: menys català, més càrrega laboral i desviació de recursos
- 15J: Més de seixanta entitats convoquen la manifestació contra la massificació: «Per una vida digna, aturem la turistificació!»
- Declaració de guerra: PP i Vox pacten arraconar el català de l'Ensenyament i l'Administració i derogar la llei de Memòria Democràtica
- El PP torna a la doctrina Bauzá
- Com valores els dos anys de legislatura del Govern?
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.