Mor als 94 anys Juan de Àvalos, l'escultor del Valle de los Caídos

Va treballar fins al darrer moment a l'estudi en diversos projectes

TW
0

L'escultor Juan de Àvalos, acadèmic de Belles Arts i autor de nombroses obres i monuments, però més conegut per les seves enormes figures del Valle de los Caídos, va morir dijous a la nit, als 94 anys, a la clínica Virgen del Mar de Madrid, com a conseqüència d'un problema cardíac, informaren fonts familiars.

Àvalos, que va ingressar dimecres horabaixa a la citada clínica a causa d'una angina de pit, va estar treballant fins a última hora al seu estudi en diversos projectes, entre els quals els relleus que li havien encarregat per al monument a Alfons XIII a la localitat madrilenya de Colmenar de Oreja.

«La seva mort ha estat una sorpresa lamentable; era un home estimat i treballador, sempre animós, jovial i d'esperit obert», va declarar Antonio Iglesias, secretari de l'Acadèmia de Belles Arts de San Fernando, que el va elegir membre el 1974 i on ahir la bandera espanyola onejava a mig pal com a dol per la seva pèrdua.

Iglesias va dir que, encara que Àvalos freqüentava molt l'Acadèmia, «darrerament hi venia menys perquè tenia moltíssima feina, com el monument que va fer al papa Joan Pau II a la madrilenya catedral de l'Almudena, que el va tenir molt atrafegat».

El mateix dimecres matí va estar treballant en el seu estudi. Preparava uns relleus que acompanyen el monument a Alfons XIII que realitza l'Ajuntament de Colmenar de Oreja. «Ho tenia pràcticament acabat i rematava els últims relleus petits que formen els panys d'una porta», va dir un dels fills.

La capella ardent de l'escultor està instal·lada al tanatori de Nuestra Señora del Remedio, al districte de Fuencarral, i l'enterrament tindrà lloc avui, a la una del migdia, al panteó familiar de Mèrida (Badajoz), localitat on va néixer el 21 d'octubre de 1911.