L'IncaJazz ofereix cinc concerts, un per cada diumenge de juliol

Carmen Jaime i Perikas Jazz Reunion actuaran al claustre d'Inca

TW
0

El claustre de Sant Domingo d'Inca acollirà tots els diumenges del mes de juliol la segona edició del festival d'estiu Incajazz, que enguany inclou cinc actuacions de grups de Mallorca i que s'estrenà l'any passat amb un èxit de participació. Tots els concerts, llevat del de dia 30 de juliol, començaran a les 22.00 hores.

El cartell d'enguany ha estat dissenyat per David Trías i Jordi Quintana ha estat l'encarregat de coordinar l'oferta musical d'aquesta edició.

Jazz for six
El festival arrancarà aquest diumenge, dia 2, a les 22.00 hores amb un concert de Jazz for six, un grup amb components d'orígens diversos com la cantant noruega Marita Halse o el baixista polonès Wojtek Sobolewski.

El segon recital serà a càrrec de Carmen Jaime Jazz Cafè, una cantant amb influències diverses que van des del jazz clàssic fins al soul, el funk o la música mediterrània. Actuarà diumenge dia 9 de juliol.

Els Soul Machine tocaran el 16 de juliol. Es tracta d'una agrupació de músics d'origen americà, com Patti Ballinas, Julio Martínez, Elon J.Bivins i Derrick Burrows.

L'orquestra de Miquel Àngel Pericàs, Juanjo Guillem, Armando Lorente i David Wilkinson tocarà el 23 de juliol i, ja per acabar i coincidint amb les festes de Sant Abdon i Sant Senén a Inca dia 30 de juliol, a les 21.00 hores serà el torn de Sebastian Raimundo Trio & Be-om-bó.

Aquest nou festival amb el qual el batle, Pere Rotger, i l'àrea de Cultura municipal volen dinamitzar durant l'estiu la capital del Raiguer, ha estat patrocinat per la Fundació Sa Nostra, que també participa en l'activitat de cinema a la fresca. Enguany s'hi ofereixen les pel·lícules Memòrias d'una geisha, Charlie i la fàbrica de xocolata, Volver i Harry Potter i el calze del foc.

L'equip de govern municipal vol que es posi fi així a una imatge de ciutat buida durant els mesos d'estiu, oferint una alternativa a tots els inquers -cada vegada son més- que hi queden durant aquesta estació. A més, amb el cicle de jazz es vol promocionar els músics de Balears, apostant pel seu concurs en un cartell en el qual figuren artistes de tota classe, sempre amb un denominador comú: el jazz.