L'home neandertal competia amb les hienes per tenir menjar i casa
L'estudi reforça la teoria que hi hagué un gran conflicte entre carnívors
Els neandertals competien, aparentment, amb les hienes a la cacera de menjar i refugi, segons es desprèn de l'anàlisi de restes òssies d'un fèmur d'uns 40.000 anys d'antiguitat trobat a França (Vienne). En el 2002 es va produir la troballa d'aquestes restes, que es relacionen amb un neandertal dels més recents del Paleolític Mitjà. La investigació va consistir en l'estudi dels aspectes morfològics de les restes trobades de fèmur a part de l'ADN extret de l'os. Els resultats reforçarien la teoria dels qui defensen una gran proximitat i un aparent conflicte entre els antecessors dels humans que habitaven en aquesta zona d'Europa davant els grans carnívors (especialment les hienes) a la recerca de recursos com el menjar i l'espai. Aquesta competència en l'ús dels caus naturals en els quals vivien tant uns com els altres és evident que s'ha produït en diversos llocs a Europa, on es trobaren restes del Paleolític Mitjà.
També a Illes Balears
- Sóller: Un metge malmena una pacient catalanoparlant i li diu que com que ha vengut de fora, no està obligat a entendre-la
- Els arquitectes de les Balears alerten dels perills de construir en rústic: «Serem un decorat de cartró pedra on serà difícil viure»
- Educació abonarà uns 35 milions d’euros als docents en compliment de la sentència que dictamina el retorn del 2,9 % a les nòmines
- Brutalitat policial a Palma: surt a la llum el vídeo de l’agressió a una jove per part de la Policia espanyola
- Marta Sastre, víctima d'una agressió trànsfoba: «L'agent em va agafar del coll, em va tirar a terra i em va dir 'Ahora ya no eres tan valiente'»
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.