La Fàbrica de Licors acull una mostra sobre el fenomen urbà

Andreen i Combrier fotografien ciutats a «La Caída»

TW
0

IOLANDA PERICÀS. Palma.
La parella de fotògrafs resident a Galilea, Joanna Andreen (Estocolm, 1972) i Jérôme Combrier (París, 1972), fugen de la ciutat com a lloc de residència, però la converteixen en el principal tema de les seves creacions a La caída, l'exposició que des d'avui i fins el proper 14 de febrer es pot veure a l'espai fotogràfic La Fàbrica de Licors, de Palma.

Dividida en quatre sales la mostra presenta dues mostres, que són individuals, però es complementen. D'una banda Andreen presenta una sèrie de fotografies en què qüestiona «la realitat. A les ciutats tot és relatiu i un ha de trobar la seva pròpia mirada», a través d'imatges reflectides. Andreen resumeix el seu concepte d'urbà mitjançant una sèrie de diapositives d'estacions de metro, que són projectades sobre tela plàstica. «El metro simbolitza la forma de vida de les ciutats, on els homes s'adapten al fluir de les coses per acabar sent part de la ciutat en la qual viuen».

Per la seva banda, Combrier mostra dues sèries diferenciades. La primera fa referècia a «l'anonimat» de l'home en el medi urbà. «Res no és estable i ningú té assegurada una posició, tothom pot caure, d'aquí el títol de la mostra», explica el fotògraf. La segona sèrie és, segons el mateix autor «una mena de crítica, el meu posicionament personal davant la societat consumista». Aquest toc d'atenció es manifesta a través d'imatges de productes «de primera necessitat» que es converteixen «en vertaderes obsessions per al consumidor».