Mor el savi Leibniz (1716)
14/11/02 0:00
Tal dia com avui moria a la ciutat de Hannover Gottfried Wilhem Leibniz, il·lustre filòsof i savi alemany. Nascut a Leipzig el 1646, fou el descobridor al mateix temps que Newton de les bases del càlcul diferencial i també fou conegut per haver imaginat el sistema de les mònades, segons el qual existeix entre l'ànima i el cos una harmonia «preestablerta». En el camp ideològic i religiós, va voler aconseguir, juntament amb Bossuet, la fusió de les esglésies catòlica i reformada. Home, quasi sempre, optimista, ens deixà el llegat d'aquesta curiosa sentència: «Tot es troba perfectament en el millor dels mons possibles».
També a Illes Balears
- Els arquitectes de les Balears alerten dels perills de construir en rústic: «Serem un decorat de cartró pedra on serà difícil viure»
- Educació abonarà uns 35 milions d’euros als docents en compliment de la sentència que dictamina el retorn del 2,9 % a les nòmines
- Marta Sastre, víctima d'una agressió trànsfoba: «L'agent em va agafar del coll, em va tirar a terra i em va dir 'Ahora ya no eres tan valiente'»
- Denuncien una agressió trànsfoba per part d'un agent de la Policia espanyola a Palma: «Serà millor que no denunciïs. Anirem a per tu»
- L’OCB nomena Gabriel Ensenyat Comissionat de l’entitat per a la commemoració del vuitè centenari de la Conquesta de Mallorca
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.