Cultura presenta una llei perquè els museus siguin centres «vius i actius»
El text, que s'aprovarà en Consell de Govern, és el primer que s'elabora a les Illes
La Conselleria d'Educació i Cultura del Govern balear va presentar ahir el projecte de la llei de museus, que el Consell de Govern aprovarà avui. La Conselleria pretén, amb aquesta llei, dotar d'un marc jurídic la creació, la gestió i el reconeixement dels museus i de les col·leccions museogràfiques de Balears. L'objectiu principal de la norma és que aquests centres siguin institucions dirigides a la defensa i a la difusió del patrimoni cultural, a més de dedicar una gran atenció a l'estudi i a la difusió dels seus fons. En definitiva i tal com va resumir el conseller de Cultura, Damià Pons, «la finalitat és que els museus siguin instruments de promoció de la cultura, actius i vius».
També a Illes Balears
- Sóller: Un metge malmena una pacient catalanoparlant i li diu que com que ha vengut de fora, no està obligat a entendre-la
- Brutalitat policial a Palma: surt a la llum el vídeo de l’agressió a una jove per part de la Policia espanyola
- Els arquitectes de les Balears alerten dels perills de construir en rústic: «Serem un decorat de cartró pedra on serà difícil viure»
- Educació abonarà uns 35 milions d’euros als docents en compliment de la sentència que dictamina el retorn del 2,9 % a les nòmines
- Marta Sastre, víctima d'una agressió trànsfoba: «L'agent em va agafar del coll, em va tirar a terra i em va dir 'Ahora ya no eres tan valiente'»
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.