Les diligències de Mallorca (1849)
La premsa local anuncia el Manual del Viajero del periodista, dramaturg i actor Ramon Medel. Es tracta d'una guia turística per a Palma de Mallorca i quan dedica uns mots al tema dels transports diu: «Poc és el trànsit d'aquest gènere que ostenta la ciutat de Palma per al servei públic, essent cosa ben estranya que només hi hagi un individu que llogui cotxes i així i tot, aquest, disposa únicament d'un vehicle de luxe i d'un altre que es podria considerar decent. Tot l'altre material es redueix a tartanes dolentes i de mala configuració i a uns birlotxos que no són gaire millors que les tartanes. »El trànsit de Palma als pobles de l'illa no té més que una línia servida per un òmnibus al qual donen el nom de diligència. Va de Palma a Inca i tornada. Surt de Ciutat tres dies per setmana i d'Inca altres tres. Els seients es despatxen a la llibreria de Pere Josep Gelabert, a la plaça de Cort. Les tartanes que fan els viatges a Manacor, Andratx, Llucmajor i altres pobles, s'aturen algunes a l'hostal que hi ha a la plaça del Mercat (Avui, plaça Santa Catarina Thomàs), i altres a les posades que porten el nom de la vila».
També a Illes Balears
- Ha mort Manel Domenech, incansable lluitador per la Llibertat i la República
- Indignant: Les Illes Balears i el País Valencià es queden sense el nou canal en català de RTVE
- Damià Pons: «Sempre ha estat el teu amor a Mallorca i a la seva gent el motor que ha determinat les teves passes en el món de la política»
- La Marina de Llucmajor, sacrificada per un megapolígon industrial fotovoltaic
- Tot a punt per a la Diada per la Llengua més reivindicativa: «No es pot agredir impunement la llengua, el territori i la memòria d’un poble»
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.