Mor François Raoult (1901)
Tal dia com avui mor a Grenoble (Isère) François Marie Raoult, fisicoquímic i matemàtic francès que havia nascut el 10 de maig de 1830 a Fournes-en- Weppes, Nord. Aquest gran científic obtingué el seu doctorat el 1863 a la Universitat de París, passà després alguns anys a la Universitat de Sens i anà després a la de Grenoble, ciutat que seria des d'aleshores la seva residència. Fou un dels fundadors de la fisicoquímica, juntament amb Van't Hoff, Ostwald i Arrhenius, i les seves investigacions el dugueren el 1886 a presentar la llei científica que du el seu nom. Així, la llei de Raoult (que havíem d'aprendre de memòria a l'escola juntament amb una vintena més de lleis amb lèxics de semblant pelatge a causa de professors incompetents) ens explica que la pressió osmòtica que desenvolupa el solut en el si del solvent és proporcional a la raó del nombre de molècules del dissolvent i les del solut.
També a Illes Balears
- Ha mort Manel Domenech, incansable lluitador per la Llibertat i la República
- Indignant: Les Illes Balears i el País Valencià es queden sense el nou canal en català de RTVE
- Damià Pons: «Sempre ha estat el teu amor a Mallorca i a la seva gent el motor que ha determinat les teves passes en el món de la política»
- La Marina de Llucmajor, sacrificada per un megapolígon industrial fotovoltaic
- Tot a punt per a la Diada per la Llengua més reivindicativa: «No es pot agredir impunement la llengua, el territori i la memòria d’un poble»
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.