Les inundacions de París (1910)
París es desperta ple d'aigua. Les grans pluges de l'hivern han tret de la seva conca habitual el riu Sena i els parisencs veuen com comerços, botigues i molts habitatges resten inundats. El lema de l'escut de París, Fluctuat nec mergitur, que significa que París és remogut per les ones però no es nega, pren tota la seva actualitat. Hi ha, efectivament, sobre l'escut de París una nau medieval de vela sobre ones ben rinxolades, cosa que recorda que la ciutat ha estat des dels temps més antics un important port fluvial. Un conegut escriptor d'aquells dies i avui ja un clàssic de la literatura francesa, Jules Romains, escrivia les seves impressions entorn del fenomen natural que desbaratà la vida de molts ciutadans, provocà grans pèrdues materials però no matà ningú. Com explicava Romains, la població, la gent del carrer, veia la desgràcia amb més mal humor que desesperança. Alguns, fins i tot, els qui tenien poca cosa a perdre, veien el desastre com un divertiment... «No s'ho passen tan malament "deien" quan pensen que no tindran per dues vegades, al llarg de la seva existència, altra ocasió de jugar als patricis de Venècia...».
També a Illes Balears
- Ha mort Manel Domenech, incansable lluitador per la Llibertat i la República
- Indignant: Les Illes Balears i el País Valencià es queden sense el nou canal en català de RTVE
- Damià Pons: «Sempre ha estat el teu amor a Mallorca i a la seva gent el motor que ha determinat les teves passes en el món de la política»
- La Marina de Llucmajor, sacrificada per un megapolígon industrial fotovoltaic
- Tot a punt per a la Diada per la Llengua més reivindicativa: «No es pot agredir impunement la llengua, el territori i la memòria d’un poble»
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.