Breus
25/08/98 0:00
• Patrimoni
El codirector de les excavacions d'Atapuerca (Burgos), Eudald Carbonell, assenyalà ahir que demanarà al president del Govern, José María Aznar, que doni suport a la petició que aquest jaciment sigui declarat per la Unesco patrimoni de la humanitat. En aquest sentit, Carbonell ressaltà la importància de la visita del president, ja que, segons el seu parer, suposa un «reconeixement polític» per aquest jaciment.
L'Ateneu Barcelonès i la Fundació la Caixa convoquen el X Premi d'Assaig Joaquim Xirau, dotat amb un milió de pessetes, per a obres originals i inèdites escrites en català. Les obres, que en cap cas no podran ser treballs acadèmics, hauran de ser de tema lliure i presentar unitat de contingut. Podran presentar-se fins al dia 15 de setembre de 1998 a la Secretaria de l'Ateneu Barcelonès, al carrer Canuda número 6 de Barcelona, i el dia 3 de desembre s'adjudicarà el premi. El jurat estarà presidit per Jordi Sarsanedas i Vives i les obres premiades seran publicades per Edicions La Magrana, editorial que abonarà als escriptors premiats els drets d'autor corresponents als llibres venuts.
L'Institut valencià d'Art Modern (IVAM) de València inaugurarà el proper 23 de setembre, en una de les seves sales, l'exposició «Joan Antoni Toledo», que recupera un dels cofundadors de l'emblemàtic col·lectiu Equipo Crónica. La mostra, que abraça vuitanta obres sobre paper realitzades des del 1969 al 1994 és la primera retrospectiva de l'obra de Joan Antoni Toledo, un dels creadors d'Equipo Crónica, que abandonà poc temps després. .
També a Illes Balears
- L’Associació d’Usuaris del Tren denuncia un cas de xenofòbia, actituds incíviques i demana a SFM que actuï
- Mercadona acomiada una treballadora per haver atès els clients en català
- Camisetes verdes exhaurides. Divendres se'n distribuiran 10.000 més
- Alexandre Miquel Novajra: «Més que la volta al món en tres-cents dies, faig la volta al dia en tres-cents mons»
- Promotors de construccions encalcen propietaris de terrenys de Son Sardina i els ofereixen milions d'euros perquè venguin
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.